E-ticaret 2011’de coştu

BKM 2011 e-ticaret verilerine göre, Mart ayı sonu itibariyle kredi kartları ile elektronik ticaret sitelerinden yaptığımız harcamaların işlem adedi geçtiğimiz yıla oranla yüzde 40 oranında arttı.

BKM 2011 e-ticaret verilerine göre, Mart ayı sonu itibariyle yerli ve yabancı kredi kartları ile farklı elektronik ticaret sitelerinden yaptığımız harcamaların işlem adedi geçtiğimiz yılın aynı dönemine oranla %40 oranında artarak 28 milyon 96 bin 690 adedi buldu. Geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre %45 oranında artan e-ticaret cirosu ise 4 milyar 843 milyon 500 bin TL'ye ulaştı. E-ticaret harcamalarının sunduğu kolaylıklar sayesinde alışverişler hız kazandı. BKM verilerine göre e-ticaret sitelerinden 2011'in ilk üç ayı boyunca dakikada ortalama 217 adet işlem yapıldı.

Bankalararası Kart Merkezi'nin (BKM) 2011 yılı ilk üç aylık verileri, hızlı ve kolay alışveriş olanağı sağlayan e-ticareti tercih edenlerin her geçen gün arttığını gösterdi.

E-ticaret Harcamalarımızda İşlem Başına 172 TL Ödedik.

Harcama cirosundaki artışın işlem adedinin üzerinde oluşu, bu yıl e-ticaret harcamalarında daha pahalı ürünleri seçtiğimizi ortaya koydu. Bu yıl e-ticaret harcamalarında geçtiğimiz yıla göre daha pahalı ürün almamız e-ticarete olan güvenin daha da arttığını gösterdi. BKM 2011 yılı ilk üç aylık e-ticaret verilerine bakıldığında yapılan harcama başına düşen tutarın 172 TL olduğu takip edildi.

BKM verilerine göre, 2011 yılı ilk 3 ayında kredi kartları ile e-ticaret sitelerinden yapılan harcamalara bakıldığında ise hizmet sektörünün başı çektiği gözlendi. Geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre %96 oranında artan hizmet sektörü cirosu 790 Milyon TL'ye ulaştı İşlem adedinde ise %63 oranında artış gerçekleşti. Spor salonu, restoran gibi e-ticaret harcamalarını yaptığımız hizmet sektörü harcamaları ilk sırada gelirken, bu sektör içerisinde yer alan vergi ödemelerimizi de kredi kartlarımız ile evden kolayca yapmış olduk.

2010 yılının ilk 3 aylık dönemi ile kıyasladığımızda havayollarının işlem adedinde %31, cirosunda ise %56 oranında artış gerçekleşti.

Kredi Kartları ile Türkiye'de E-Ticaret Sitelerinden Yapılan Harcamaların Sektörel Dağılımı

SEKTÖRLER

ADET

CİRO

HİZMET SEKTÖRÜ

4.192.275

790,61 Milyon TL

HAVAYOLLARI

2.246.623

554,04 Milyon TL

ELEKTRONİK EŞYA VE BİLGİSAYAR

2.490.798

474,51 Milyon TL

İşlem Başına En Çok Harcamayı Havayolları İçin Yaptık

Havayolları yine e-ticaretin en çok yapıldığı sektörler arasında yer aldı. 2011 yılının ilk üç ayında e-ticaret üzerinden kredi kartlarımız ile yaptığımız havayolu harcamalarımız, işlem başına ortalama 247 TL olarak kaydedildi. 2011 yılının ilk üç aylık döneminde kredi kartlarımız ile en çok yaptığımız e-ticaret harcamalarından biri de elektronik eşya ve bilgisayarlar oldu. Cep telefonundan, diz üstü bilgisayarlara, DVD oynatıcıdan, oyun konsollarına kadar farklı elektronik cihazlara yaptığımız harcamalara bakıldığında ise işlem başına yaptığımız harcamanın 190 TL olduğu gözlendi.

Bilgisayar donanımı, bilgisayar, cep telefonu, elektronik eşya, 2.el ürünler, spor ekipmanları, ve oto aksesuarları erkekler tarafından, kozmetik ürünleri ve tekstil ise kadınlar tarafından en çok tercih edilen ürünler oldu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.