Apple’ın ne kadar çevreci davrandığı tartışma konusu

Bilişim dünyasındaki firmaların ne kadar çevre dostu oldukları üzerine araştırma yapan Greenpeace’in sonuçları yayınlandı.

Yaptıkları sıra dışı eylemlerle hafızalara kazınan sıra dışı örgüt Greenpeace'in "How Dirty is Your Data?" (Verileriniz ne kadar kirli) adıyla yaptığı çalışma, teknoloji dünyasındaki dev firmaların hangilerinin ne kadar çevreci olduğunu koydu. Greenpeace'den Gary Cook, şirketlerin elektrik harcamaları konusunda rakiplerine bilgi sızmaması için ne kadar ketum olduklarına dikkat çekerken, "Tüketiciler, bir video yüklediklerinde ya da Facebook durumunu değiştiriklerinde küresel ısınmaya ya da Fukushima'nın geleceğine katkıda bulunmadıklarını bilmek istiyorlar." açıklamalarında bulundu.
Greenpeace'in listesinde de başı Apple çekiyor. Elektrik harcamalarının %54.5'inin kömürle kaşılanıyor olması, Apple'ın dünyayla ilgili pek de duyarlı olmadığını gösteriyor. İkinci sırada ise %53.2 ile Facebook bulunuyor. Greenpeace, daha önce de Facebook'a kömüre dayalı enerji kullanmaması için istekte bulunmuştu. Sonraki 3 sırada ise IBM %51.6, HP %49.4 ve Twitter %42.5 bulunuyor. Greenpeace'in listesindeki en çevre dostu üç isim ise Yahoo, Google ve Amazon. Rüzgar enerjisi için 100 milyon ve güneş enerjisi için 168 milyon dolarlık yatırım yapan Google, önümüzdeki yıllarda bu alanda da birinciliği gözüne kestirmiş gibi görünüyor.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.