Huawei, Türkiye pazarına giriyor

Çinli telefon üreticisi Huawei, Android işletim sistemli Ideos ile Türkiye pazarına giriş yapıyor.

Ardı ardına yerli pazara dahil olan Androidli cihaz üreticileri arasına Çinli Huawei de katıldı. Ideos ve Ideos X5 ile Türkiye'nin akıllı telefon penetrasyonunu Avrupa ve ABD seviyesine yükseltmek isteyen Huawei, hatırlanacağı üzere mobil operatörler üzerinden pazara ilk adımını atmıştı.
Androidli telefonlarıyla dünyanın en büyük 5 üreticisinden biri konumundaki Huawei, özellikle uygun fiyatlı cihazlarıyla girdiği pazarları hareketlendiriyor. Bugüne kadar 100 milyonun üzerinde cihaz üreten Huawei, Ideos'u küresel pazara tanıttıktan 3 ay sonra 1 milyonun üzerinde sattığını açıklamıştı. Türkiye pazarında da fiyat avantajı sayesinde hedeflediği 1o milyon satış adedine ulaşmak istiyor.
Türkiye'de 60 milyonu aşkın mobil abone var. Huawei'in kendi segmentinde belirli bir pazar payına ulaşacağına şüphe yok. Ancak yazılım ve donanım arasındaki dengenin ne kadar tatmin edici olduğunu tahmin etmek zor değil.
Ideos, 2.8 inç boyutunda 320 x 240 çözünürlüklü QVGA TFT dokunmatik ekrana, 3.2 MP kameraya, 256 MB Ram, 32GB'a kadar artırılabilir hafıza ve mobil bağlantıda HSDPA 7.2 Mbps hıza sahip.
Ideos X5 ise 3.8 inç 800×480 çözünürlüklü TFT kapasitif dokunmatik ekrana, 14Mbps'e kadar çıkan HSPA+ bağlantı altyapısına, 720p video kaydedebilen 5 MP kameraya sahip.
Pazara hareket getirmesi kadar kullanıcı deneyimini de geliştirmesini umduğum Huawei, Android 2.2 tabanlı modelerinden Ideos'u 399 TL, daha zengin özelliklere sahip olan Huawei Ideos X5'i ise 599 TL satış fiyatıyla pazara sunuyor. Ideos S7 adlı Androidli tabletin Türkiye'ye ne zaman geleceğini ise henüz bilmiyoruz.
Çinli şirket, küresel mobil geniş banttaki % 55'lik paza ür payına, Ar-ge gücüne ve cihazretimi yaptığı 400'ü aşkın iş ortağından öğrendiklerine güveniyor ve kişiye özel üretim yapabilme yeteneğinde olduğunu söylüyor. Bu birikimlerin nasıl bir sonuç çıkaracağını sanırım kısa sürede görmeye başlayacağız.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.