Elektronik ticaret tanıtım toplantısı Bursa'da yapıldı

Türkiye’de internet kullanan yaklaşık 32 Milyon kişinin sadece %15’inin internetten alışveriş yaptığı ve pazarın yüzde 85’nin hala boş olduğu belirtiliyor.

Türkiye'nin önde gelen e-ticaret yazılımları üreticisi Bilginet öncülüğünde, Paypal, Damat&Tween, Kütahya Porselen, İnternet Holding, Hepsiburada.com, Groupon, Revotas, Proftek, Paybyme gibi önemli markaların katılımı ile kurulan ETİCAD, e-ticareti Anadolu'da tanıtmak amacı ile yaptığı toplantıların Bursa etabını yoğun bir katılım ile tamamladı.

Bilişim Sektörü İş Adamları Derneği'nin de desteği ve Bursa Ticaret ve Sanayi Odası'nın ev sahipliği ile gerçekleşen toplantıya; Prof. Dr. Deniz Gökçe'de ekonomik değerlendirmeleri ile renk kattı.

Açılış konuşmasında elektronik ticaret ile ilgili önemli tespitlerde bulunan Elektronik Ticaret Siteleri ve İşletmecileri Derneği (ETİCAD) Başkanı Ercüment Erdem, özellikle e-ticaretin bir sektör olarak algılanması için çalışmalar yaptıklarını ifade ederek; "Öncelikli olarak amacımız e-ticareti tüm yönleri ile Anadolu'da tanıtmak. Çünkü et-icaret çok geniş kapsamlı bir kavram. Devasa bir ekosistemden bahsediyoruz. Lojistik, finansman, veri güvenliği, hukuki altyapı, eğitim, bankalar gibi birçok unsurun bir arada bulunduğu bir evreni yönetiyoruz. Bu evrende çok büyük rakamlara ulaşabiliyor. Geçtiğimiz yıl Türkiye'de kredi kartları ile yapılan e-ticaret işlemlerinin hacmi 15,2 milyar TL seviyesinde. Bu rakamı 2011 yılı sonunda 25 Milyar TL seviyesinde bekliyoruz. 5 yıl içinde ise 250 Milyar TL'lere ulaşacak. Buna bir de kredi kartı harici işlemleri ve firmalar arası işlemleri eklediğinizde çok daha büyük rakamlara ulaşıyorsunuz. Dünyada, 2001 yılında son kullanıcıya yönelik yapılan e-ticaretin hacmi 65 milyar dolar iken, 2009 yılında 1.33 trilyon dolar seviyelerine çıkıyor. Bu önemli rakamlar bize 5 yıl içerisinde çok daha büyük bir büyümenin söz konusu olacağını gösteriyor" dedi.
"Türkiye Pazarı'nın Yüzde 85'i İnternetten Alışveriş Yapmamış"

TÜİK araştırmalarına göre mevcut durumda Türkiye internet kullanıcılarının yüzde 85'inin hala internetten alışveriş yapmamış olduğunu ileten Erdem; " Önümüzde e-ticarete güvenle ilgili almamız gereken önemli bir yol var. Bu nedenle ETİCAD olarak çalışmalarımızı hızlı bir şekilde sürdürüyoruz. Hanelerin büyük kısmı internet alışverişi için potansiyel. Bazıları baklavayı internetten alacak, bazıları ise ayakkabılarını. Bizler de onların alışverişlerini güvenle yapabilmeleri için altyapı kurmak üzere gerekli çalışmaları yapmalıyız. Bu bir seferberlik olarak algılanabilir. Bizler bu seferberliği başlatıyoruz" diyerek konuşmasını tamamladı.

BİSİAD Başkanı Osman AKIN : "Bilişim Bakanlığı Artık Olmalı"

Toplantının bir diğer konuşmacısı olan Bilişim Sektörü İş Adamları Derneği (BİSİAD) Başkanı Osman Akın ise; "Türkiye'nin bilişim üssü olmasının konuşulduğu bugün hala bilişim bakanlığının konuşulmuyor olması bilişim sektörü olarak bizleri zor durumda bırakmaktadır. Bilişim sektöründe hızlı büyümenin temel adımı ilgili bir bakanlık kurularak bu alana özel stratejilerin belirlenmesi ve acil olarak uygulamaya alınmasıdır" dedi.

Toplantının ikinci bölümünde ise; Türkiye'nin en büyük e-ticaret yazılımları üreticisi Bilginet, başarı hikâyeleri ve e-ticarete yönelik çözümleri ile Paypal, Pırlant Saatçilik, Damat & Tween, Çikolata Sepeti, Poltek Teknoloji, Paybyme, Groupon / Şehir Fırsatı gibi alanında başarılı firmalar konuşma yaptılar.
Deniz Gökçe'den Ekonomi Uyarısı

Etkinliğin sonunda "Ekonominin Değişen Dengeleri" konulu bir sunum yapan Ekonomist Prof. Dr. Deniz Gökçe ise, ekonominin genel olarak olumlu seyir gösterdiğini belirterek, uzun yıllara yayılan ekonomik gelişim sürecini aktardı. Gökçe, özellikle 2011'in ilk çeyreği sonunda açıklanan sanayi üretimi verilerinde bir yavaşlama gözlendiğini belirterek piyasanın durumu hakkında birçok tespit yaptı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.