Dolandırıcıların yeni hedefi Facebook

İnternet güvenliği ile ilgili bir uluslararası araştırmaya göre, son yıllarda Facebook gibi sosyal paylaşım sitelerinin kullanıcılarına yönelik dolandırıcılık girişimlerinde artış var.

Microsoft'un araştırması, kullanıcıların kişisel bilgilerini edinmeye yönelik dolandırıcılık girişimlerinin 12 kat arttığını gösteriyor. BBC'nin teknoloji muhabiri, sanal sosyal paylaşım sitelerinin ne kadar popüler olduğu düşünüldüğünde, dolandırıcılık girişimleri için bu mecranın seçilmesinin şaşırtıcı olmadığını söylüyor.

Araştırmanın sonuçlarını içeren raporda da "Sosyal paylaşım sitelerinin popülerliği suçlular için yeni fırsatlar doğurdu. Suçlular bu şekilde yalnızca kullanıcılara değil, aynı zamanda kullanıcıları taklit ederek arkadaşlarına, ailelerine ve iş arkadaşlarına da ulaşabiliyor" dendi. Araştırma, 600 milyon bilgisayardan alınan verilere dayanıyor.

Dolandırıcılık girişimlerinin çoğunda, kişilere içeriği önemli gibi görünen mesajlar gönderiliyor. Mesajların içindeki internet bağlantıları ise alıcıları sahte sitelere yönlendiriyor. Kişiler, bu sitelerde sahte yazılım programları satın alıyor ya da önemli kişisel bilgilerini veriyor.

Araştırma, dolandırıcılık girişimlerinin yaygın pazarlama yöntemlerini kullandığını da tespit ediyor.
Microsoft, bilgisayar kullanıcılarına dolandırıcılara karşı kullandıkları programları güncellemeleri ve güvendikleri anti-virüs programlarını kullanmaları çağrısı yapıyor.

Kaynak: İHA

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.