Microsoft: "Skype her platformda olmaya devam edecek"

Skype'ı satın alan Microsoft'un hedefinde Apple'ın görüntülü konuşmasına rakip olmak var.

Microsoft'un 8.5 milyar dolar gibi etkileyici bir meblağ ödeyerek satın aldığı Skype'ın geleceğiyle ilgili oluşan soru işaretlerine Steve Ballmer, bir konferansta cevap verdi. Ballmer'ın verdiği cevaplar ise birçok kişinin yüreğine su serpecek cinstendi. Ballmer, Microsoft'un olmayan işletim sistemleri (iOS, Android, Mac) için Skype desteği vereceklerini ve geliştirmeye devam edeceklerini duyurdu. Skype'ın kullanıcı kitlesinin büyük bir kısımını bu işletim sistemlerini de kullanan kullanıcılar olduğu düşünülürse, Skype kullanıcılarını kendilerine küstürmemek adına doğru bir karar verdiğini söyleyebiliriz.

Bu durumda da Microsoft'un Skype için neden bu kadar fazla bir parayı gözden çıkardığı düşünülebilir. Ballmer, "Microsoft, Skype kullanıcılarıyla Lync, Outlook, Xbox Live ve diğer toplulukları birbirine bağlayacak. Ayrıca Microsoft, Skype'ın Microsoft'la alakası olmayan platformdaki kullanıcıları için de yatırım ve desteklerini esirgemeyecek." açıklaması, Microsoft'un hedeflerini açıklıyor. Microsoft açısından bakılacak olursa, 2010 sonunda 8.8 milyonu para ödeyen 145 milyon Skype kullanıcısını küstürmeden kendi ağlarına dahil edebilmek adına şimdilik doğru hamleleri yapıyor gibi görünüyor. Ancak yine de 8.5 milyar doları gözden çıkaran Microsoft'un verdiği paranın karşılığını alıp alamayacağını şimdiden kestirmek biraz güç.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.