Bing: "Google arama motoru çağ dışı kaldı"

Bing'den Stefan Weitz, Google'ın arama motorunun giderek daha başarısız olacağını iddia ediyor.

Microsoft'un arama motoru olan Bing'in başındaki isim Stefan Weitz, Google arama motorunun geleceğini çok karanlık görüyor. Huffington Post'a verdiği röportajda Google'ın temellerinin dayandığı diğer sitelerden ne sıklıkta link aldığına dayalı olan arama algoritmasının dünyanın her yerindeki kullanıcılar için artık başarısız olmaya başladığını söyledi.

Weitz, "Aramanın kendisi son 12 yıldır hiç değişmedi. Geleneksel arama ise çöküyor. Standart arama kavramı, sayfadaki yazılara ve alınan linklere bakmak, ancak bu artık işe yaramıyor. Bizim görevimiz ise amacı anlayarak bilgiyi sunmak. Bunun için de web sayfalarını dijital dünyanın bir sunumu gibi görmeliyiz." sözleriyle arama konusunda nasıl bir yeni bakış getirecekleri konusunda ipuçları vermiş oldu.

Weitz'in bu sözleri ister istemez akla stratejik ortaklığı bulunan Facebook'u getiriyor. Eğer Bing, bir şekilde dünyanın en büyük sosyal ağı olan Facebook'u arama sonuçlarında istenilen sonuçların alınmasına entegre edebilirse eline çok güçlü bir silah geçirmiş olur. Ancak unutulmaması gereken bir konu var ki o da arama devi Google'ın tasarladığı Google +1 teknolojisi. Bakalım bu iki dev firmanın rekabetiyle internette aramanın geleceği nasıl değişecek.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.