Veri aktarımında yeni teknoloji

Araştırmacılar yeni bir yöntem ile tek bir lazerle saniyede 26 terabit veri aktarımını gerçekleştirdiler.

Almanya'nın Karlsruhe Teknoloji Enstitü'sünde yapılan araştırmalar neticesinde geliştirilen yöntemle tek bir lazerle saniyede 26 terabit veri aktarımı gerçekleştirildi. "Hızlı Fourier transformu" adı verilen yöntemle her biri farklı veriler taşıyan 300'den fazla farklı renklerdeki ışığı tek bir lazer ışını aracılığıyla aktarılabiliyor. Fiber optik teknolojilerinin hızla geliştiği bu yıllarda gelecekteki en yaygın veri aktarımı yöntemine öncelik edebilecek olan bu teknoloji, dünyanın en büyük kütüphanesini 10 saniyede aktarabiliyor.

Ancak bu yeni teknoloji dünyanın en hızlı veri aktarımı değil. Araştırma ekibinden olan Wolfgang Freude, "Şimdiden saniyede 100 terabit hıza ulaşan araştırmacılar olduklarını biliyoruz. Ancak problem şu ki onlar tek bir lazer kullanmıyorlardı. Son derece pahalı olan 500 lazerli bir sistem kullanıyorlardı. 500 lazerin harcayacağı onlarca kilowatt enerjiyi de tahmin etmek pek de zor değil." diyerek Japonya'da yapılan araştırmalara gönderme yapıyor. Japonya'da ulaşılan 100 terabit'lik hızın sadece %25'ine ulaşabilmiş olsa da, Almanya'daki veri aktarımı yöntemi, maliyet açısından gerçekleşmeye daha yakın olan gibi görünüyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.