Apple'ın App Store'u 500.000 uygulamaya ulaştı

App Store, önemli bir kilometre taşı olan 500.000 uygulama sayısını geçince gözler Android Market'e çevrildi.

Geliştiriciler için büyük bir fırsat olan mobil işletim sistemlerin uygulama mağazaları hızla büyümeye devam ediyor. Apple'ın App Store'undaki ücretsiz uygulama sayısıngeçen Android Market, hızla arayı kapatırken App Store da önemli kilometre taşlarını bir bir geride bırakmaya devam ediyor. 500.000'den fazla uygulama bulunan App Store, bu başarısını kutlamak için uygulama mağazasıyla ilgili ilginç sayıları da yayınladı.

500.000 uygulama bulunan App Store'da 85.569 geliştiricinin imzası bulunuyor. Tüm uygulamaların %37'si ücretsizken ücretli uygulamaların fiyatının ortalaması ise 3.64 dolar. Uygulamalarda %15 ile oyun uygulamaları birinci sırayı alırken, kitaplar %14 ile ikinci sırada, %11'lik dilim ile 3. sırada bulunan eğlencenin ardından %8 ile eğitim, %7 ile lifestyle, %6 ile cihaz için araçlar, %6 ile seyahat ve %4'lük paya sahip olan müzik, iş ve spor kategorileri bulunuyor.

Tahmin edebileceğiniz gibi 275 gün ile en uzun süre birinci sıradaki yerini koruyan uygulama ise Angry Birds. Ortalama kullanıcı başına 4.6 uygulama düşen App Store'daki paralı bütün uygulamaların değerinin toplamı ise 891,982.24 dolar. %37'si ücretsiz olan uygulamalar dışında kalan uygulamaların %29'luk bir bölümünün fiyatı 1 dolardan düşük. Fiyatı 1 ila 2 dolar arasında bulunan uygulamalar ise %13'lük önemli bir yere sahip.

App Store'un hızla gelişmeye devam ettiğini kabul etmek gerek. Ancak mobil pazardaki başarıyı belirleyecek olan ise kimin daha hızlı gelişebildiği olacak gibi görünüyor. Ücretsiz uygulama sayısında Apple'a yetişebilen Google, Apple'ın geride bıraktığı bu önemli sayıya ne zaman ulaşır bilemiyoruz. Tabi bu sırada en büyük umudumuz, Google bu sayıya ulaşana kadar Türkiye de Android Market'ten ücretli uygulamalara erişebilen 130'dan fazla ülkenin bulunduğu listeye eklenir.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.