Türkiye'de Ovi Mağaza'dan indirme sayısı 50 milyonu geçti

Nokia’nın uygulama mağazası Ovi’den uygulama indirme sayısının 50 milyona ulaştığı Türkiye, haftalık 1,5 milyon indirmeyle, dünyada Hindistan’dan sonra ikinci, Avrupa’da ise birinci sırada.

Türkiye'deki Ovi Mağaza'dan yapılan toplam indirme sayısı 50 milyona, haftalık indirme oranı ise 1,5 milyona ulaştı. Türkiye, bu rakamlarla, dünyada Hindistan'dan sonra ikinci, Avrupa'da ise birinci sırada yer alıyor. Nokia Türkiye Servisler ve Çözümler Müdürü Salih Özkan, Nokia'nın artık yalnızca bir cep telefonu markası olmadığını, Ovi Mağaza üzerinden sunduğu uygulamalarla zengin bir kullanıcı deneyimi sunduğunu ve Türk Nokia kullanıcılarının birer uygulama tüketicisi haline geldiğini söylüyor. Ayrıca, Türkiye'deki Ovi Mağaza'da Şubat ayı itibariyle kredi kartı faturalaması başladı. Böylece, yerel uygulama geliştiriciler, artık ücretli uygulamalarını Türk tüketicisine de sunabiliyor.

Ovi Mağaza, dünya çapında son bir yılda yaklaşık 8 kat büyüdü. Mağazadan her gün indirilen uygulama sayısı 5 milyonu buldu. Dünya çapında Ovi Mağaza kataloğu, 200 milyon Symbian kullanıcısının uygulamalara daha fazla ilgi göstermesi ve haftada yaklaşık 1000 uygulamanın eklenmesi ile birlikte bugün 40 binden fazla uygulama içeriyor. 41 ülkeden 158 geliştirici, uygulamalarıyla bir milyonluk indirme sınırını aşmayı başardı.

Nokia'nın geliştiricilere sunduğu ve yerel pazarlara uyarlanan gelir kaynakları, 36 pazarda 112 operatörle, entegre operatör faturalaması yapılmasını sağlıyor. Böylece, Nokia en yakın rakibine göre 25 katın üzerinde daha fazla operatör faturalama entegrasyonu gerçekleştiriyor. Ovi Mağaza'da entegre operatör faturalamayla tüketici işlemleri 4 kat arttı. Bu durum, Nokia'nın uygulama içi (in-app) faturalama ve reklamlara yönelik beta programlarıyla birleşerek, Symbian geliştiricileri için daha fazla gelir kaynağı sağlıyor.

Söz konusu fırsatlar, Nokia Series 40 cihazları için de sunuluyor. Symbian cihazlardan sonra Series 40 cihazları için de yenilenen Ovi Mağaza deneyimi, son iki ayda bu cihazlardan yapılan indirmelerde yüzde 35'in üzerinde büyüme sağladı. Bu sonuç, toplam indirmelerin yaklaşık dörtte birini oluşturdu.

Türkiye'den başarı örnekleri

"Fetih Lite" oyunuyla global bir başarı kazanan Cohous, şu anda 7 uygulamayla Ovi Mağaza'da yer alıyor. "Bul Karayı Al Parayı", "Fetih", "Davul Zurna" ve "İstila" gibi oyunları olan şirketin uygulamaları 6 aylık sürede yaklaşık 500 bin kez indirildi. Cohous istatistikleri, mobil uygulamalarda küresel düşünmenin ne kadar etkili olacağını gösteriyor. 30 farklı ülkeye ulaşan Cohous uygulamalarının en popüler olduğu ülkeler arasında Hindistan, Brezilya, Tayland ve Vietnam gibi uzak yerler de var.

Türkiye'den 27 yaşındaki iki genç girişimci, Ertuğrul Yılmaz ve Çağdaş Tatlıcı, geliştirdikleri Alışveriş Robotu uygulamasıyla tüketicilerin aradıkları ürünün en uygun fiyata hangi mağazada (online ve fiziksel) satıldığını bulma sürelerini neredeyse saniyelere indiriyor. 2010 Etohum – Nokia fonunu kazanan üç girişimciden biri olan Alışveriş Robotu'nun Nokia telefonlar için geliştirilen bir uygulaması bulunuyor.

Dünyadan başarı örnekleri

Singapur merkezli geliştirici Breakdesign, Nokia Symbian ve Series 40 cihazları kullanan oyuncular için, bağımsız mobil oyun topluluğu sitesi Barking Seed'i kurdu. Breakdesign, yalnızca bir yılda 6,5 milyonu aşkın indirmeye ve 170'ten fazla ülkede 70 binin üzerinde üyeye ulaştı. Barking Seed üzerinde sunulan en önemli Flash oyunları arasında "That Roach Game South Africa", "Ninjani – Emperors Revenge" ve "Dawn of the Fly Chapter 1 ve 2" bulunuyor.

Danimarka merkezli Syntonetic tarafından yaratılan Moodagent, akıllı bir mobil müzik uygulaması. Müziği otomatik olarak seçmek ve kullanıcının ruh haline uygun müzik listeleri oluşturmak için bulut tabanlı teknolojilerden yararlanıyor. Bugüne kadar Nokia Moodagent kullanıcılarının sayısı Ovi Mağaza'da 4 milyonu aştı. Moodagent bulutundaki Nokia kullanıcı parçalarının toplam sayısı ise 4 milyarı geçti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.