Google, seçimlerin de nabzını tutuyor

Google, Önümüzdeki ay yapılacak olan genel seçimler için Türkiye'ye özel bir web sayfasını devreye soktu.

Google, haziran ayında yapılacak olan genel seçimler için bir web sitesini yayına aldı. Sayfa, Google'ın uzun süredir bulunan uygulaması Google Trends'ten pek de farklı değil. Bilindiği üzere Google Trends, Google'da yapılan aramaların farklı günlere göre nasıl değiştiğinin görülebildiği bir uygulama. Google'ın seçim özel sayfasında ise partiler ve liderlerinin Google Trends sonuçları karşı karşıya geliyor. Google'ın seçim sayfalarının birinde Recep Tayyip Erdoğan, Kemal Kılıçdaroğlu ve Devlet Bahçeli aramalarının popülerliği kıyaslanıyor. Diğer sayfada ise AKP, CHP ve MHP kelimelerinin kaç kere arandığı ve birbirlerine göre ne kadar sıklıkta arandığı takip edilebiliyor.

Tabi bu sonuçların seçimin sonuçlarıyla doğrudan bir bağlantısı olmadığı da aşikar. Google'ın seçim sayfasındaki sayılar sadece Google'da kaç kere arandığını gösteriyor. Örneğin mayıs ayının başındaki Devlet Bahçeli'nin aranma sayılarındaki büyük artış, tahmin edebileceğiniz gibi "püskevit" tabirini bizle tanıştıran konuşmanın bir eseri. Bir bakıma da toplumun en çok merak ettiği ve hakkında haberler bulmak istediği politikacıları ve partileri gösterdiği için seçim yarışından tamamen kopuk bir istatistik değil. Bakalım Google'ın trendleri ile seçim sonuçları arasında bir benzerlik olacak mı. Belki de önümüzdeki yıllarda seçim öncesi anket yapan araştırma firmalarının yerini de Google alır.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.