ARM, gözünü Intel'in %40'lık payına dikti

ARM, 2015'te mobil pazardaki payını %50'ye yükseltmeyi hedefliyor.

Samsung, Qualcomm ve Apple gibi firmaların akıllı telefonları ve tabletleri için işlemci tasarlayan İngiliz ARM firması, önümüzdeki 4 yıllık hedeflerini belirledi. Şirketin kurucularından olan Tudor Brown'ın Tayvan'daki Computex fuarında yaptığı açıklamalar, ARM'ın 2015'teki mobil cihazların yarısında olmayı planladığını ortaya koyuyor.

Tabletlerin hızla yaygınlaşmasıyla 2011 sonunda %15'lık pazar payına sahip olmayı planlayan ARM, bu hızlı yükselişle 2015'te %50'lik bir paya sahip olmayı hedefliyor. Günümüz teknolojilerinde en önemli tercih sebepleri arasında düşük enerji tüketimi olduğunu vurgulayan Brown, ARM'ın en güçlü olacağı alanın da düşük enerji tüketimi olacağının sinyallerini veriyor. Şimdilik mobil işlemci pazarının %90'ını elinde tutan Intel'in de odak noktasını mobil cihazlara çevireceğini açıklamasından sonra bu alandaki rekabetin kızışacağının da sinyallerini vermişti.

ARM'ın hedeflerini gerçekleştirebilmesi adına ultrabook olarak da bilinen çok ince ve hafif dizüstü bilgisayarları de hedeflediği ürünler arasına almasında fayda var gibi görünüyor. Intel'in yeni nesil Atom Cedar Trail işlemcili netbookların da bu yıl sonunda çıkması bekleniyor. Intel'in 3D transistörler teknolojisi hakkında olumsuz açıklamalar yapan ARM'ın benzer performanslı işlemciler tasarlayabilmesi durumunda önümüzdeki yıllarda işlemciler arasında sıkı bır rekabet olacağa benziyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.