New York Times blog uzmanı Zilar konferans verdi

New York Times Gazetesi Blog Uzmanı Jeremy Zilar, Medya Derneği'nin katkılarıyla İstanbul Üniversitesi'nde bir konferans verdi.

New York Times Gazetesi Blog Uzmanı Jeremy Zilar, Medya Derneği'nin katkılarıyla İstanbul Üniversitesi'nde bir konferans verdi. Yoğun ilgi gören 'Yeni Medya Araçları ve Dijital Devrim' başlıklı konferans, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi'nde gerçekleştirildi.

Konferansta katılımcılara blogculuğun temel prensiplerini ve iyi bir bloğun ne gibi özelliklere sahip olması gerektiğini anlatan Jeremy Zilar, Amerika'daki bazı önemli blog örneklerinden sözetti ve mesleki deneyimlerini paylaştı. Konferansa İstanbul Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Yunus Söylet, İletişim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Aydemir Okay ve Medya Derneği Genel Sekreteri Deniz Ergürel katıldı.

İnternet üzerinden de canlı olarak da yayınlanan konuşmasında Zilar, 2006 yılında New York Times'da blog uzmanı olarak çalışmaya başladığında gazetede sadece 5-6 blog olduğundan, şu anda ise 58 aktif blog bulunduğundan sözetti. Gazetesinin web sitesinde (www.nytimes.com) 170'den fazla blog başlatmış olan Jeremy Zilar zamanla blogların sayısını 58'e indirdiklerini söyledi. Zilar, New York Times'daki blog uzmanlığı görevinde yazarların ve editörlerin bloglarını şekillendirmelerine ve geliştirmelerine yardımcı olduğu kadar bloglarda kullanılan yeni medya araçlarını ve teknik altyapıyı da belirleyen bir isim.

"Blog aslında yayın yapmaktır. Bloglar belli başlı konuları içerirler; günceldirler. Web sitelerinden farkları bir insan dokunuşuna sahip olmalarıdır" diyen Zilar blogların anatomisinden sözederken, herhangi bir bloğun ana sayfasının (home) blog trafiğinin sadece %23'ünü, yazıların ters kronolojik sırayla bulunduğu yazı (post) sayfasının trafiğin %73'ünü, yazı arşivinin ise (archive) blog trafiğinin %4'ünü çektiğini belirtti.

Bir bloğun başarısında içeriğin nitelikli olması ve doğru işlenmesinin şekil ve tasarımından çok daha önemli olduğunu söyleyen Jeremy Zilar, "Ayrıca her bloğun bir manifestosu olmalı. Bir bloğa başlamadan önce bir manifesto yazmalısınız. Bloğunuzun adı da bu manifestoyu desteklemeli." dedi. Başarılı bir blog için altın kuralın iyi bir isim ve iyi bir misyon tanımı belirlemekten geçtiğini söyleyen Zilar, New York Times'daki değişik bloglardan da örnekler verdi.

"Bloğunuzu anne baba ya da kardeşinizin izlemesi önemli değil. Önemli olan hedef kitlenize ulaşabilmektir" diyen Zilar, bunun için içerik ve sunumun öneminden sözetti. Wordpress, Blogger, Twitter, Tumblr gibi servisler hakkında konuşurken "içerikteki verilerimize ne kadar sahibiz?" sorusu üzerinde duran Zilar "Blog servisi alırken kendi verilerinize sahip olmanıza izin verilip verilmediğine mutlaka bakın" önerisinde bulundu.

"Bir bloğun sürdürülebilir olması için kendinize 'Her hafta şu gün şu saatte yazacağım' gibi ulaşılabilir hedefler koyun. Bir bloğun bir numaralı katili suçluluk duygusudur. Yazamadığınızda suçluluk duyarsınız, bu suçluluk yüzünden hiç yazamazsınız. O yüzden ulaşılabilir hedefler belirlemek çok önemli." şeklinde konuştu. Zilar, sunumu bittikten sonra katılımcıların sorularını yanıtladı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.