Dünyanın sosyal ağ haritası çıkarıldı

Gördüğünüz ışık cümbüşü, dünya haritası üzerinde sosyal ağ aktivitesini gösteriyor.

İlk bakışta, bu resmin uzaydan çekilmiş bir gece manzarası olduğunu düşünebilirsiniz. Ancak fotoğraflar uzaydan çekilmiş uydu fotoğrafları değil, Londra'dakilerin sosyal medyaya ne kadar meraklı olduğunun bir haritası. Eric Fischer tarafından alınan görüntüler, fotoğraf paylaşım sitesi Flickr ve özellikle ünlülerin tercih ettiği mesajlaşma ortamı Twitter'ın verilerinin harmanlanmış hali..

Kırmızı ışıklar Flickr fotoğraflarını temsil ediyor, maviler ise atılan tweetleri. Beyaz ışıklar Londra'nın merkezinden iki sitenin de kullanıldığını gösteriyor. Haritaya göre, metropolde 8 milyon Twitter kullanıcısı var,Flickr kullanıcılarının çoğunluğu ise Thames Nehri'nin güneyinde toplanıyor. Nehir, ülkenin genelinde kültürel farklılığı da temsil ediyor.

Nehir kıvrımı kırmızılarla çevriliyor, günden güne artan turistlerin fotoğrafları çekip Flickr'a yüklediğini buradan anlayabilirsiniz.

Fisher bu sistemi dünya genelinde birçok ülkeye de uyguladı. Barselona, New York, Tokyo, kıtalar ve tüm dünya. Sosyal ağ kullanım yoğunluğu özellikle Avrupa ve Kuzey Amerika kıtalarında yoğunlaşıyor. Buralar aynı zamanda internet kullanımının en verimli olduğu yerler.

Her bir piksel 2.5 metrekarelik alanı kapsıyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.