İşletmelerin %30'u saldırıların hedefinde olduğunu düşünüyor

Kaspersky Lab’in B2B International ile birlikte yaptığı BT Güvenlik Riskleri araştırma sonuçlarına göre şirketlerin yüzde 30’u siber saldırılarda özellikle hedeflendiklerini düşünüyor.

Toplam 11 ülkeden 1,300 BT profesyonelin katıldığı araştırma sonuçlarına göre son 12 aylık dönemde işletmelerin %61'inin yaşadığı ortak tehlike ise kötü amaçlı yazılımların bulaşması olarak gözlemlendi. İşletmeleri hedef alan diğer siber saldırı çeşitleri arasında ise spam, e-dolandırıcılık, ağlara izinsiz girme ve hizmet engelleme yer alıyor.

Şirketlerin %9'unun BT güvenliklerini hedefleyen en az bir saldırıya maruz kaldıklarını itiraf ettiği araştırmanın en dikkat çekici sonucu ise işletmelerin yaklaşık üçte birinin siber saldırıların hedefinde olduklarını düşünmesi oldu.

"Firmaların sadece %9'unun saldırılarda hedef alınması düşük bir oran gibi gözükebilir ancak bu oran aynı zamanda korku verecek kadar yüksek" diyen Kaspersky Lab CEO'su ve kurucusu Eugene Kaspersky araştırma sonuçlarını şöyle değerlendiriyor: "Hedefli saldırıları organize etmek oldukça zaman alıyor. Bunun için siber suçluların spesifik hedefleri için düzenleyecekleri saldırıları da buna uygun bir hale getirmeleri gerekiyor. Bu yüzdenin daha yüksek olmamasının tek sebebi bu gibi saldırıların gizli kalacak şekilde tasarlanmış olması. Bu nedenle şirketler bu saldırıları çoğu zaman farketmiyorlar" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.