Korsanlar kişisel bilgilerinize göre saldırıyor

Bilgisayar korsanları çöp e-posta gönderip oltalamak yerine kurbanını seçerek saldırıyor

Siber saldırılar geçen yıl, bir önceki yılın ilk 6 ayına göre düşüş gösterdi ve maliyeti de yarı yarıya azaldı. Çöp e-posta sayısı 300 milyardan 40 milyara düştü ama kişiselleşmiş zıpkınla dolandırıcılık 3 katına çıktı. Çünkü bilgisayar korsanları kurbanlarını tanıyarak saldırıyor. Bu yüzden oltalama değil, zıpkınla avlıyormuş gibi hareket ediyor. Yaş, cinsiyet, isim ve meslek gibi bilgileri ele geçiren korsanlar saldırıları bu şekilde düzenlemeye başladı. Cisco raporuna göre internet dolandırıcıları artık daha çok kişiselleştirilmiş ve nokta atışı spam e-postalar gönderiyor. Cisco, sanal dolandırıcılarının değişen stratejilerini yeni güvenlik raporunda ortaya koydu. Rapora göre siber suçlular, hedef organizasyonlara özel hazırlanmış spam e-postalarla saldırıyor. 50 ülkeden 361 bilgi teknolojileri profesyonelinin görüşlerine dayanılarak hazırlanan rapor, Cisco Security Intelligence Operations tarafından derlendi. Cisco Güvenlik Teknolojileri Direktörü Nick Edwards, "Kurumların ve gelir düzeyi yüksek bireylerin banka hesapları ile varlıklarına erişim amacıyla yapılan saldırılar artıyor" dedi.

Saldırıların faturası 1.3 milyar dolar

Yoğun spam e-postalarla yapılan saldırılar karşılığında yapılan dolandırıcılıkların meblağı
Haziran 2010'daki 1.1 milyar dolardan Haziran 2011'de 500 milyon dolara düştü.
Kişiye özel saldırılarda artış var: Spearphishing (zıpkınla balık avı) denilen dolandırıcılık girişimleri üç katına çıktı. Haziran 2010'da 300 milyar olan günlük spam e-posta gönderi sayısı bir bir yılda 40 milyara kadar geriledi.
Saldırıların tüm dünyada kurumlara yıllık maliyeti 1.29 milyar dolara ulaştı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.