Türkiye 1 milyon domaine ulaştı

Ticaret Kanunu’na getirilen alan adı zorunluluğu ile tüm firmalar özgün bir domain alabilmek için sıraya girerken, Türkiye 1 milyon alan adı adresine sahip olarak domain sıralamasında 12’ci oldu.

Yeni Ticaret Kanunu'nda her firmanın mutlaka bir internet sitesi kurması konusunda getirilen yasal zorunluluk sonrasında firmalar internet alt yapısında kapsamlı bir revizyon başlattı. Yasa öncesinde Türkiye genelinde 163 bin olan com.tr uzantılı alan adı başvuruları 6 ayda 178 bine ulaşarak önemli bir yükseliş gösterdi. Tüm uzantılarda alınan domain adreslerinin sayısı ise 1 milyonu geçerek Türkiye'yi dünya ortalamasında önemli bir sıraya ulaştırdı.

Türkiye Domain Sayısında Dünya 12'ncisi

Getirilen yasal zorunluluk ile özgün bir alan adı bulmak için sıraya giren ve birden fazla domain başvurusunda bulunan firmalar, genel domain istatistiklerini de olumlu yönde etkileyerek Türkiye'nin domain sayısında 500 ülke arasından ilk 15'e yükselmesini katkı sağladılar. Kısa sürede hızlı bir yükseliş yakalayan Türkiye 2011 Temmuz verilerine göre tüm uzantılarda 1.046.710 domain adresi ile 1 milyonu geride bırakarak dünya sıralamasında 12'inci oldu.

200 Domain Adresi Olan Firma Var

Yasanın yürürlüğe gireceğinin açıklandığı 2011 Şubat tarihinden sonra domain başvurularının önemli ölçüde artış göstermesinden sonra firmalar alan adlarını yatırıma dönüştürerek yüzlerce farklı adresi kapatma derdine düştüler. Adres Patent Genel Müdürü Av. Ali Çavuşoğlu; "Senenin ilk yarısında alan adı başvuruları önemli ölçüde artarken büyük firmalar da online pazarda öne geçebilmek için yüzlerce adresi birden alma yarışına girdiler. Şu an 200 domain başvurusu olan müşterilerimizi var. E-pazar avantajının gerisinde kalmak istemeyen firmalar internetin artık sadece reklam amaçlı olmadığını, sıcak satışla da doğrudan ilişkili olduğunu farkına varmış durumdalar" dedi.

Çavuşoğlu: "Web sitesi zorunluluğu tüketiciyi koruyor"

Yeni Ticaret Kanunu'nda her firmanın mutlaka bir web sitesi olması konusunda getirilen zorunluluğun tüketiciyi korumaya yönelik olduğunun altını çizen Çavuşoğlu; "Bu sayede firmalar kendilerine dair gerekli olabilecek tüm bilgiyi en kolay yoldan hedef kitleye iletmekle yükümlü hale geldi. Bu alanda atılan bu adımın e-ticaret çıtasını kısa sürede yükselteceğine inanıyoruz" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.