Filtre ertelendi ve daraltıldı

Filtre uygulaması 3 ay ertelenirken filtre çeşitleri de dörtten ikiye indirildi.

İnternette sansür tartışmalarını beraberinde getiren filtre uygulaması Kasım ayına ertelendi. Orta yolu bulmak için İnternet Kurulu'nun hazırladığı filtre önerisi, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurulu'nda (BTK) kabul edildi. Yeni karara göre, internette filtre uygulaması 'çocuk' ve 'aile' profilleriyle sınırlı kalacak. Yurt içi profili kaldırılırken, köklü değişime uğrayan standart profilde filtrede olmayacak. BTK, İnternet Kurulu'nun filtre uygulamasıyla ilgili önerilerini dikkate alarak, sanal alemde büyük tartışma yaratan 'Güvenli İnternet Hizmetine İlişkin Usul Ve Esaslar Taslağı'nı yeniledi. 10 gün süreyle sektörün görüşüne açılan taslakta yer alan ayrıntılar şöyle:

: Yurt içi kaldırıldı. Standart profiller ciddi değişikliğe uğradı. Buna göre güvenli internet talebinde bulunmayan abonelerin mevcut internet erişim hizmeti, herhangi bir değişiklik olmaksızın aynen sunulmaya devam edecek. Bu grupta yer alacaklar için herhangi bir profil ya da filtre söz konusu olmayacak.

YURT İÇİ KALKTI, STANDART DEĞİŞİME UĞRADI

AİLE VE ÇOCUK PROFİLLERİ OLACAK: İşletmeciler (internet servis sağlayıcılar), güvenli internet hizmetini tercih eden abonelere, yalnızca 'çocuk' ve 'aile' profili ya da filtresi sunacak.

TELEFONLA FİLTREYE GEÇİLEBİLECEK: Aboneler, ilgili işletmeciye, filtreyle ilgili taleplerini, abonelik sözleşmesinin imzalanması sırasında veya çağrı merkezi ya da internet sitesi aracılığı ile bildirebilecek.

KURUL OLUŞTURULACAK: Güvenli internet hizmetinin sunumu kapsamında kullanılacak listelerin oluşturulmasına ilişkin kriterler, 'Güvenli İnternet Hizmeti Çalışma Kurulu' tarafından tespit edilecek. Kurul, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı koordinasyonunda 11 üyeden oluşacak. Güvenli İnternet Hizmeti Çalışma Kurulu, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığından 3, İnternet Kurulu'ndan 2, BTK'dan 2 ve psikoloji, pedagoji, sosyoloji ile diğer ilişkili alanlarda uzmanlığı olan Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı tarafından teklif edilecek 8 kişi arasından BTK tarafından seçilecek 4 üyeden oluşacak.

3 AY TEST EDİLECEK: Filtre uygulamasına 22 Ağustos'ta geçilmesi öngörülüyordu. Bu tarih ertelendi. Taslağa göre filtreye geçiş öncesinde 22 Ağustos'tan başlamak üzere 3 aylık test süreci işletilecek.

ALT YAPI HAZIRLANACAK: İşletmeciler, güvenli internet hizmetinin sunulabilmesi için gerekli tüm altyapı ve uygulama çalışmalarını test sürecinin başlamasından önce hazır hale getirecekler.

22 KASIM'DA BAŞLAYACAK: Filtre uygulaması, işletmeciler tarafından abonelere, 22 Kasım 2011'den itibaren sunulmaya başlayacak.

ÖZEREN:BTK, SİVİL TOPLUMUN GÖRÜŞÜNE ÖNEM VERDİ

İnternet Kurulu Başkanı Serhat Özeren, BTK'nın sivil toplum kuruluşlarının önerilerine ve görüşlerine önem ve yer verdiğini belirtti. Özeren, BTK'nın İnternet Kurulu'nun önerileri çerçevesinde filtre uygulamasını çocuk ve aile ile sınırladığına işaret ederek, "İnternet Kurulu, beyaz ya da kara listede yer alacak internet sitelerinin belirlenmesiyle ilgili kriterleri de görüşe sundu. Bunlar da kısa süre içinde belli olacak. Kriterler, zaman zaman güncellenecek. Donuk bir yapı söz konusu olmayacak" dedi. Özeren, çocuk profilinde yalnızca beyaz listeye erişimin söz konusu olacağını kaydederek, "Aile profilinde beyaz listeye erişim ve kara liste dışındaki sitelere erişim mümkün olacak" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.