Hissedarlardan RIM'e: Şirketi satın!

RIM'in düşüşüne hissedarlar tepki gösteriyor. Çözüm önerileri ise yönetim kurulunun istifası ya da şirketin satılması yönünde.

Blackberry, İngiltere ve birkaç Avrupa ülkesinde daha "kafaya oynayan" bir marka. Fakat dünyanın geri kalanındaki popülerliğinin, rakipleri olarak görünen firmaların yakınından bile geçemediğini söylersek, yalan söylemiş olmayız.

Blackberry'nin hissedarları da gidişattan memnun değiller. Hisselerinin yaklaşık yüzde 15'i halka açılmış olan RIM'de bu yüzden dış hissedarların da söz hakkı az da olsa bulunuyor. Fakat ilk kez hissedarlardan bir tanesi sesini RIM'in duyacağı şekilde yükseltti.

Kanada merkezli Jaguar Finans Grubu'nun CEO'su Vic Alboni, RIM yönetim kuruluna gönderdiği mektupta eleştirilerde bulundu. Tüm RIM hissedarları adına bu mektubu gönderdiğini belirten Alboni, RIM'in mevut teknolojileri takip etmekte ve ayak uydurmakta çok yavaş kaldığını, bu yüzden de şirketin sürekli değer kaybettiğini belirtti. Blackberry markalı ürünlerin artık kullanıcıyı heyecanlandıramadığını vurgulayan hissedar, artık bir değişimin kaçınılmaz olduğunu belirtti.

Vic Alboni, şirketin kurtuluşunun ya satılmasında ya da yönetim kurulunun istifasında olduğunu savunuyor. "Şu anki durum kabul edilemez, şirket yerinde sayıyor. Zaman, değişim zamanıdır. Yöneticiler, şirketin değeri daha fazla azalmadan değişikliğe gitmelidir" diyen Vic Alboni'nin bu çağrısı bakalım ne kadar etkili olacak.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.