Apple, Dropbox için 800 milyon dolar teklif etti

iCloud ile bir yandan "bulut"a geçişi sağlamaya çalışan Apple, Dropbox'ı satın almak için 800 milyon dolar teklif etti.

Apple, Haziran ayında iCloud'u WWDC 11'de duyurmuştu. iCloud adından da tahmin edebileceğiniz gibi bulut bilişim teknolojisi kullanarak bulut sunucularında iPhone, iPad ve Mac gibi tüm Apple cihazlarınız arasında resim, müzik ve dosyalarınızın senkronizasyonunu sağlayacak bir servis. Örnek olarak vermek gerekirse iCloud kullandığınız iPhone'ununuzdan çektiğiniz bir fotoğraf aynı anda Mac'inizin masaüstüne de isterseniz düşebiliyor.

Fakat halihazırda piyasada Dropbox gibi hem kullanıcısı bol hem de oldukça başarılı bir bulut bilişim servisi varken, Apple Dropbox'ın teknolojisini de eline geçirmek için harekete geçti. Tim Cook'un ilk hamlelerinden bir tanesi olan bu satınalma girişimi başarısızlıkla sonuçlanmış gibi görünüyor şimdilik. Apple'ın 800 milyon dolarlık teklifi reddedilmiş.

Yıllık 100 milyon dolar gibi bir kar beklenen Dropbox'ın yatırımlar sonucu değeri 4 milyar dolara kadar çıkmıştı. Fakat görünen o ki 100 milyon dolar yılda kar eden bir şirket için 800 milyon doları yetersiz görüyorlar. Dropbox yöneticilerine göre bu daha başlangıç. Dropbox günden güne büyümeye devam edecek.

Dosyalarınızı bulut bilişimi kullanarak internet üzerinde yedeklemenize, paylaşmanıza imkan veren Dropbox'ı Program İndir bölümümüzden indirmek için tıklayınız.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.