Microsoft'un kanayan yarası: bing

Haziran 2009'dan beri 5.5 milyar dolar zarar eden bing'i kurtarma planları başarılı olabilecek mi?

Microsoft'un Bing arama motorunu açıkçası fazla kullanmıyorum. Fakat yine de Google'ın piyasayı tekele bağlamasını engelledikleri için Microsoft'a Bing konusunda da sempati duyuyorum; her ne kadar Google kadar başarılı olamayıp, yine de Google'a laf atmaktan eksik kalmasalar da.

Daha önce Facebook ve Yahoo ile yaptığı ortaklıklar ile pek çok kez Google'ı sarsmayı deneyen Microsoft, comScore verilerine göre her çeyrekte arama motoru pazarında pay kazanmaya devam ediyor. Fakat yine de arama motoru kullanımı konusunda Google'ın ezici bir üstünlüğü var. Öyle ki piyasadaki Google dışındaki tüm arama motoru pazarının toplamı, Google'ın yarısı kadar etmiyor.

Haziran 2009'da ilk kez kullanıcıların beğenisine sunulan Bing, çeyrek başına neredeyse 1 milyar dolar zarar ediyor. Fakat buna rağmen Microsoft'un Bing'i tarihe gömme gibi bir niyeti bulunmuyor. Yüzde 14.7'lik arama motoru pazar payı bulunan Bing, bu yüzdenin de büyük bir kısmını Yahoo aramalarını destekleyerek kazanıyor.

Microsoft'un bu konu hakkında da bir fikri var aslında. Geçtiğimiz haftalarda bir açıklama yapan Microsoft'un onlie servisler yöneticilerinden Qi Lu, Microsoft'un Google'ı geçmeye çalışmadığını. Bunun yerine oyunun kurallarını değiştirerek, yeni kuralları kendisinin koymayı planladığını açıkladı. Bunun için de Microsoft'un sayısız ortaklarının yardımı gerekiyor. Microsoft bu ortaklarının sağladıkları veriler sayesinde kullanıcıların arama kutucuğuna yazdıkları şey ile tam olarak ne aramak istediklerini tahmin edip, sonuçları buna göre çıkarmanın planlarını yapıyor (E, zaten Google da bunu yapmıyor mu?).

Google'ı sürekli, kullanıcılarını aslında müşteri değil, satılan ürünün kendisi olarak kullanması ile eleştiren Microsoft, Nokia ve Facebook ortaklıklarıyla, eleştirdiği Google'ın hareketlerini yapmaya mı çalışacak acaba?

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.