Bilim insanları düşünceyi görüntüye çevirdiler

ABD'deki California Berkeley Üniversitesi'nden araştırmacılar, beyin dalgalarından faydalanarak somut görüntüler elde etti.

Profesör Jack Gallant ve Shinji Nishimoto'nun önderliğindeki ekibin yaptığı deneylerde, hareketler ya da duygular sırasında beyinde hangi bölgelerin aktivite gösterdiğini saptama tekniği olan fonksiyonel manyetik rezonans görüntüleme (fMRI) işlemi uygulandı.

3 kişiye rastgele videolar izletildi.Düşüncelerin neye benzediğini gösterebilecek bu çalışma sayesinde, izletilen videolar ile beyin dalgalarıyla alınan görsellerin uyumlu olduğu tespit edildi. Beynin o sırada ne algıladığı gerçek bir görüntüye dönüştürülmüş oldu.

Sonuçların bazıları neredeyse birebir uyuşuyor. Ancak diğerlerinde, izletilen videoda yer alan insandan farklı ya da benzer kişilerin beyinde oluştuğu görülüyor. Bu noktada deneğin kendi anıları ve tecrübelerinin etkili olduğu düşünülüyor.

Yöntem, şimdilik sadece deneklere izletilen videoların beyindeki yansımalarını görme imkanı veriyor. Ancak rüyalar ve hayaller gibi zihnimizin içerisinde yer alan görsellerin yakın gelecekte başkaları tarafından daha net bir şekilde izlenebilir hale gelebileceği belirtiliyor.

Gallant ve Nishimoto, sürekli geliştirilen bu teknoloji sayesinde sözlü iletişim kuramayan felçli ya da komadaki hastaların neler düşündüklerini daha iyi anlayabilmelerinin mümkün olabileceğini ifade ediyor.

Araştırma sonuçları, bilim dergisi Current Biology'nin bu ayki sayısında yayınlandı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.