Digital Age 2011: Huffington İstanbul'da konuştu

Yeni medyanın kraliçesi olarak adlandırılan Huffington Post’un kurucusu Arianna Huffington Digital Age Konferansı kapsamında İstanbul Swiss Otel’de konferans verdi.

Barış Balcı/ Sabah İnternet

Huffington: Milyonlarca sosyal medya kullanıcısını kandıramazsınız

Yeni medyanın kraliçesi olarak adlandırılan Huffington Post'un kurucusu Arianna Huffington Digital Age Konferansı kapsamında İstanbul Swiss Otel'de konferans verdi. Gönülsüz şeffaflık kavrmını anlattığı konferansta Huffington, başarılı Huffington Post tecrübelerinden yola çıkarak bilgi hızının medyada yarattığı dönüşümü anlattı. Bu dönüşümün hem hükümetler hem de markalar için büyük sonuçlar doğuracağını belirten Huffington internetin artık ergen çağını atlattığını olgunlaşma döneminde daha da etkili olduğunu vurguladı. İşte Arianna Huffington'ın konuşmasından satır başları…

OBAMA HER ŞEY İYİ GİDİYOR DEDİ, AFGANİSTAN'DAKİ GERÇEĞİ YENİ MEDYADAN ÖĞRENDİK

Tüm dünyada şeffaflığa verilen önem artıyor. Wikileaks ile birlikte bilgiye, hükümetlere bakış biçimi değiştirdi. Bilgnin nasıl sansür edildiğini gördük. Wikileaks ile devletlerin açıkladıkları ve gerçekler arasında büyük farklılıklar vardı. Hükümetlerin gerçekleri büyük oranda maskelediklerini görmek ilginçti. Mesela Afganistan ile ilgili gizli ilişkiler Wikileaks'te ortaya çıktı. Obama bize işlerin yolunda gittiğini söyledi ama Wikileaks'in ortaya çıkardıkları hiç de öyle olmadığını ortaya çıkardı. Artık hükümetlerin gerçeği maskelemeleri eskisi kadar kolay değil. Artık bir devlet kurumunda ya da şirkette tam şeffaflık olmadan başarılı olmak mümkün olmayacak.

BİR GAZETECİYİ KANDIRABİLİRSİN AMA MİLYONLARCA SOSYAL MEDYA KULLANICISINI KANDIRAMAZSIN

Tabii devletin gizlilik ihtiyacı ile gerçeği saklama çabası ayrı şeyler. Biz demokrasiyi yaşamak istiyorsak devletin ne yaptığını bizim bilmemiz lazım. Gerçeğin doğru bir şekilde insanlara yansıtılmasıdır önemli olan. Sosyal medyanın asıl gücü şeffaflık, hesap verilebilirlik. Bu kavramlar gelecekte her kurum için geçerli olacak. Dezenformasyon bulutundan bunaldık. Şeffaflık hiç olmadığı kadar önemli. Pek çok hükümet sosyal medyayı tehdit olarak algılıyorlar. Örneğin Çin'de büyük bir sansür var. Önce interneti yasaklayıp sonra gazetecileri davet ettiler. Bireysel olarak gazetecileri kandırabilirsin ama milyonlarca sosyal medya kullanıcılarını kandıramazsın. Bu işe yaramaz.

İNSANLAR GERÇEK ÖYKÜLERİ TALEP EDİYOR

İnternet bize inanılmaz şekilde veri, gerçek ve fikir bombardımanı verdi. Ekonomik krizde ekonomik verilere baktık. Ama rakamların arkasındaki öyküyü konuşuyor muyuz? Medyada bunu yapanlar öne çıkıyor. Sosyal medya bu anlamda büyük fırsatlar sundu. İnsanlara öykülerini anlatmasına izin vermelisiniz. Biz resesyonun insani tarafından öyküler şeklinde haberler sunduk. Buna paralel ilgi ve etkileşimi artırdık.

Markaların göz önünde bulundurmak zorunda oldukları gösterge ilgi göstergeleri. İnsanlar kendi aralarında konuşuyor. Kimse markaların kendisini konuşmaz. Bunu anlarsak çok daha olumlu sonuçlar alırız.

HUFFINGTON POST TÜRKİYE'Yİ AÇACAĞIZ

İnternet bize inanılmaz şekilde veri, gerçek ve fikir bombardımanı verdi. Ekonomik krizde ekonomik verilere baktık. Ama rakamların arkasındaki öyküyü konuşuyor muyuz? Medyada bunu yapanlar öne çıkıyor. Sosyal medya bu anlamda büyük fırsatlar sundu. İnsanlara öykülerini anlatmasına izin vermelisiniz. Biz resesyonun insani tarafından öyküler şeklinde haberler sunduk.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.