16’ncı IBM Yazılım Zirvesi Ankara’da gerçekleştirildi

16’ncı IBM Yazılım Zirvesi Nihat Ergün’ün katılımıyla Ankara’da gerçekleştirildi

İş dünyası ve bilişim sektörünün önde gelen isimlerini buluşturan IBM Yazılım Zirvesi, 13 Ekim 2011 tarihinde Ankara'da JW Marriot Hotel'de gerçekleştirildi. Etkinlikte dünyanın en büyük kurumsal yazılım şirketi olan IBM'in yakın gelecek stratejileri ve dünyadaki son teknolojik gelişmelere ek olarak, Akıllı Devlet ve Akıllı Kamu Yönetimi çözümlerinden de bahsedildi. Etkinliğe katılan Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Nihat Ergün, ekonomik ve rekabetçilik hedeflerine ulaşılması açısından AR-GE'nin ve yazılım geliştirmenin artan önemini anlatan bir konuşma yaptı.

IBM Türk Yazılım Grubu Ülke Lideri Gülsün Emüler'in açılış konuşmasını yaptığı etkinlikte Emüler'in ardından söz alan CEE Bölgesi Yazılım Grubu Başkan Yardımcısı Zoran Hrustic konuşmasında "Bugün dünyanın en büyük kurumsal yazılım şirketi IBM olarak, dünyada gerçekleşen gelişmelere paralel olarak yazılım ve doğru teknolojiler kullanıldığında neler sağlanabileceğinin farkındayız. 2001 yılından beri yazılım alanında 53 satın almaya imza attık. İş dünyasına bilgiyi, riski, güvenlik sorunlarını ve insan kaynaklarını yönetmeyi ve iş altyapılarını, inovatif hizmetleri ve ürünleri geliştirmenin yollarını sağlayan Akıllı İş Çözümleri sunuyoruz" diyerek IBM Yazılım Grubu'nun stratejilerini anlattı.

Daha sonra söz alan IBM Türk Genel Müdürü Michel Charouk, 1938 yılında beri Türkiye'de hizmet veren IBM Türk'ün, Türkiye'de devam eden projelerini ve şirketin yakın dönem hedeflerini tanıtarak, etkinliğe konuk konuşmacı olarak katılan Türkiye Cumhuriyeti Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Nihat Ergün'ü sahneye davet etti. "Yazılım ülkemiz açısından giderek daha önemli bir konu haline gelirken, IBM gibi küresel deneyime sahip bir şirketin düzenlediği bu etkinlik değerlidir. Yazılım ve teknoloji insan beyninin daha fazlasını kullanılması adına yeni fırsatlar sunuyor, yığınlarca veriyi analiz ederek raporlar hazırlanmasını mümkün kılıyor. Artık "Akıllı Yazılım" çağındayız çünkü bugün hemen her sektör ve her iş sürecinin içinde yazılım bulunuyor" diyerek bilişimin artan önemine değindi. Ergün, Türkiye'nin 2023 hedeflerinden ve Marmara, Ege ve Orta Anadolu Bölgesini kapsayacak şekilde hayata geçirilecek Bilişim Vadisi ekosistemi projesinin detaylarından bahsetti.

Daha sonra düzenlenen basın toplantısında IBM Türk Ankara Bölge Müdürü Metin Eskicioğlu, IBM'in 100 yıllık tarihinde öne çıkan bazı dönüm noktalarından ve IBM Türk'ün ülkemizdeki çalışmalarından bahsetti. Eskicioğlu konuşmasında, Akıllı Dünya vizyonunu duyurduğu 2008 yılından bu yana 12 akıllı endüstri ve 10 kategoride çözümler sunan IBM'in enerji, devlet ve kamu yönetimi, sağlık, sigortacılık, bankacılık, taşımacılık, perakende, petrol ve kimya, elektronik ve telekom alanlarında dünya çapında devletlerle ve şirketlerle çalışarak geliştirdiği örnek projeleri paylaştı.

Önde gelen kamu sektör temsilcilerini ve IBM Türk üst düzey isimlerini bir araya getiren etkinlikte IBM'in yanı sıra, SGK, Beam Teknoloji, Aselsan, SPSS Türkiye, Metaform, Kale Yazılım, Bilişimcim ve Ada Mühendislik gibi çözüm ortakları ve müşterileri gün boyunca süren paralel oturumlarda yaptıkları sunumlarda katılımcılara sektördeki ve teknolojideki son gelişmelerle ilgili bilgiler aktardı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.