StadiumVision ile Cisco, Amsterdam ArenA'da yepyeni bir deneyim

Amsterdam ArenA, önde gelen Cisco teknoloji çözümlerini kullanarak dünyanın en gelişmiş spor ve eğlence tesislerinden birini yaratıyor.

Veri ağları konusunda dünya lideri olan Cisco'nun StadiumVision teknolojisi ile Amsterdam ArenA'da devrim yaratacak bir spor ve eğlence deneyiminin temelleri atılıyor. Amsterdam ArenA, ziyaretçi profiline bağlı olarak yüksek tanımlı (HD) video ve dijital içerik sunarak sporseverleri stadyuma girdikleri andan itibaren kuşatacak multimedya deneyimini zirveye çıkarmayı hedefliyor.

Kısa süre önce 2013 UEFA Avrupa Ligi finali için seçilen Amsterdam ArenA, Avrupa'da Cisco'nun bu çözümünü kullanacak ilk futbol stadyumları arasında yer alıyor. Bu sayede stadyumun Amsterdam ve çevresinin eğlence merkezi olarak konumlandırılmasında bir adım daha atılmış olacak. StadiumVision'la birlikte Amsterdam ArenA'da sponsorların ve reklam verenlerin hedef izleyicilerine ulaşmalarını sağlayacak yeni iletişim kanalları açılacak.

Amsterdam ArenA Sporseverleri Çepeçevre Saracak Multimedya Deneyimi Sunuyor

Cisco ve kayıtlı ortağı KPN işbirliği ile kurulan StadiumVision çözümü ile Amsterdam ArenA, tüm dijital video ve içeriğin stadyumu kaplayan yaklaşık 600 adet HD ekrana gönderilmesini tek bir merkezden yöneterek izleyicilerin etkinlikle sürekli iç içe olmasını sağlayabilecek. Bu çözüm, maç veya etkinliğin farklı aşamalarına ve belirli ziyaretçi gruplarına bağlı değişken bilgilerin gösterimini mümkün kılacak. Örneğin, bir futbol maçıyla ilgili canlı video ve maçı destekleyen temaların yer aldığı özelleştirilmiş arka planları içeren bilgilerin, bir eğlence etkinliğiyle ilgili içeriğin, reklamların ya da stadyumdaki çeşitli ticari standlarda uygulanan özel promosyonlarla ilgili bilgilerin sunulmasıyla etkinlik organizatörleri, sponsorlar ve reklamcıların hedef kitlelerine ulaşmalarını ve interaktif medya aracılığıyla dikkat çekmelerini sağlayacak yeni fırsatlar yaratılacak. Sporseverlere dikkat çekici bir multimedya deneyimi yaşatmayı hedefleyen projenin ilk aşamasında, loca koltukları ve VIP alanlarındaki ziyaretçilerin yüksek kaliteli özel video içeriği izlemelerine olanak tanıyarak stadyumun diğer tüm alanlarından farklı bir deneyim yaratılacak. Yakın gelecekte, bu alanlardaki sporseverler, StadiumVision'ı interaktif bir menü sistemi üzerinden sipariş vermek için de kullanabilecek. Stadyumun diğer alanlarındaki sporseverler ise benzer deneyimleri önümüzdeki 12 ay içinde yaşayabilecek.

İnovasyon ve Büyüme için Tek Bir Platform

Geçtiğimiz birkaç yılda Amsterdam ArenA tüm sistemlerini merkezi bir IP şebekesine bağladı. Erişim kontrol donanımı, ödeme sistemleri, güvenlik kameraları ve Ajax TV dahil olmak üzere tüm video ve içerik sunumları artık tek bir akıllı Connected Stadium şebekesi üzerinden merkezi olarak yönetilebiliyor. Bu şebeke, söz konusu sporsever deneyimi dönüşümünün de temelini oluşturuyor. Önümüzdeki iki yıl içinde Amsterdam ArenA, bu özellikleri stadyum dışına kadar genişleterek stadyum dışındaki izleyicilere de ulaşacak. İnsanlar evlerinden veya stadyuma giderken yoldan maç veya etkinlikle ilgili ulaşım bilgileri, futbol takımları ve benzeri bilgilere ve hedefe yönelik reklamlara akıllı telefonları aracılığıyla ulaşabilecek.

Amsterdam ArenA, bu sağlam temelle, gelecek yıllarda da zamanında ve etkin inovasyonlar yapma ve sporseverlerin değişen gereksinimlerine uyum sağlama konusunda oldukça iyi konumlanmış durumda. Amsterdam ArenA Direktörü Henk Markerink şöyle açıklıyor: "Yoğun rekabetçi bir ortamda faaliyet gösteriyoruz. Spor ve eğlence etkinliklerinin organizatörlerine ve ziyaretçilere sürekli daha iyi imkanlar sunabilmemiz gerekiyor. Fark yaratmada önemli bir unsur olan teknolojiyi organizatörler, sponsorlar ve ziyaretçiler için katma değer yaratmak amacıyla kullanabiliriz. Cisco StadiumVision teknolojisi, sunulacak yüksek kaliteli ve birinci sınıf deneyimlerin yaratılması ve yönetilmesi konusunda bize ortak bir çözüm sağlıyor."

Cisco Gelişen Pazarlar Spor Endüstrisi Teknolojileri Yöneticisi Can Habib ise şöyle diyor: "Amsterdam ArenA, spor ve eğlence sektörü liderlerinin, Cisco'nun özelleştirilmiş teknoloji çözümlerini nasıl benimsediğinin ve bunları gelişmiş bir sporsever deneyimi sunmak ve stadyum çapında pazarlama ile sponsorluğu hareketlendirmede eşsiz fırsatlar yaratmak için nasıl kullandıklarının en güzel örneği. Amsterdam ArenA, çeşitli etkinliklerin kendilerine özgü gereksinimlerini karşılamak için hem ziyaretçilerine hem de ortaklarına tam anlamıyla olağanüstü ve unutulmaz bir etkinlik deneyimi yaratacak bir dönüşüm geçirecek. Yakın vadede Amsterdam ArenA'nın vizyonuna katkıda bulunma fırsatının heyecanını yaşayan Cisco, gelecek için de lider çözümler geliştiriyor. Bu anlamda, mevcut, yapımı devam eden ve yapılması planlanan çok sayıda stadyumu; stadyumları aileler için daha cazip kılma yönündeki çabaları; 2013'te ev sahipliği yapacağı FIFA U-20 Dünya Kupası ve diğer uluslararası müsabakalarıyla Türkiye de Cisco'nun çok önem verdiği bir pazar."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.