Teknoloji şirketlerinin işe alımda sorduğu en ilginç 7 soru

Hepimizin hayalinde dünyanın en büyük teknoloji şirketlerinde çalışmak vardır. Peki bu şirketlerin görüşmede soracakları ilginç sorulara kendinizi hazırladınız mı?

Google, Facebook, Microsoft gibi dev firmalarda çalışmak, teknoloji işi yapan herkesin hayali. Fakat özellikle Amerika ofislerinde işe alma sürecinin ne kadar seçici olduğunu biliyoruz. İş görüşmelerinde "Kendinizi 20 yıl içerisinde nerede görüyorsunuz?" şeklinde saçmasapan sorular yerine, oldukça yaratıcı ve iş başvurusu yapan kişinin içindeki aslanı çıkartmaya yönelik sorular soruyorlar.

Glasdoor'un her sene yayınladığı "Yılın en ilginç 25 iş görüşmesi sorusu" listesinde teknoloji firmaları çoğunluktaydı. İşte o sorulardan bazıları ve hangi pozisyon için işe alımda sorulduğu;

- Bir Cuma günü, saat 14:30'da, San Francisco'da kaç kişi Facebook kullanıyordur? - Google, Müşteri lişkileri Yöneticisi

- Eğer Almanlar dünyanın en uzun insanları olsaydı, bunu nasıl kanıtlardın? - HP, Ürün Pazarlama Müdürü

- Elinde 20 adet, belirli yükseklikten bırakıldığında kırılan ampul var. 100 katlı bir binada, ampullerin hangi yükseklikte kırılmaya başladığını nasıl hesaplarsın? - Qualcomm, Mühendis

- Su dolu bir tankın içinde, bir bottasın. Botun içerisinde bir çapa var. Bu çapayı su tankının içine attığında (çapanın zinciri yeteri kadar uzun, dibe oturuyor), tankın su seviyesi yükselir mi yoksa düşer mi? - Tesla Motors, Makine Mühendisi

- Elinde bir demet çiçek var. İkisi haricinde hepsi gül, ikisi haricinde hepsi papatya ve ikisi haricinde hepsi orkide. Bu demette toplam kaç çiçek var? - Epic Systems, Kurumsal Proje Yöneticisi

- Eğer bir Microsoft Office programı olsaydın, hangisi olurdun? - Summit, E-ticaret

- Dünyadaki açlığı nasıl çözersin? - Amazon.com, Yazılım Geliştirici

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.