IPv6, 6 Haziran 2012'de devreye giriyor

Dünya üzerinde internete bağlı 4 milyar cihaz olacağı hayal dahi edilemiyordu. Fakat tükenen IPv4 adreslerinin yerini IPv6 alıyor.

İnternetteki IPv4 adreslemesi ilk kez insanlara sunulduğunda 4 milyar IP adresi 'sonsuz' olarak nitelendirilmişti. Fakat geçen yıllarda ortaya çıktı ki, internete bağlanan cihazlar sadece bilgisayarlar olmuyor. Artık mutfağımızda bile internete bağlı birden fazla cihaz olabiliyor. Geçtiğimiz sene resmi olarak tükenen IPv4 adresleri, teknoloji devlerini yeni bir çözüm bulmaya itti ve bunun sonucunda ortaya IPv6 protokolü çıktı.

32 bitlik IPv4 adresleri, toplamda 4 milyarın üzerinde cihazın internete bağlanmasına imkan tanıyordu. IPv6 protokolü ise 128 bitlik bir adres tanımlıyor. 128 bitlik adres de sayıya dökmek gerekirse 34'ün sağına koyduğunuz 37 adet sıfırdan meydana geliyor. Yazıyla yazmak ise mümkün değil. 340 sekstilyon dersek, yakın bir sayıya ulaşıyoruz diyelim.

Google bugün yaptığı açıklama ile 6 Haziran 2012'de IPv6 adreslemesinin artık kullanılmaya başlayacağını duyurdu. Google şu anda yüzbinlerce kişiye IPv6'ya test uygulaması sunuyor. Google çalışanları da şu anda sorunsuz bir biçimde bu yeni adresleme biçimini kullanıyorlar.

Geçtiğimiz sene 8 Haziran 'Dünya IPv6 Günü' ilan edilmiş ve Facebook, Microsoft, Google gibi devler 24 saatlik IPv6 deneme sürüşü yapmışlardı. Tamamen sorunsuz olan testler, dünya genelinde IPv6'nın uygulanabilir olacağını da göstermiş oldu.

İnternet'in geleceğine hazır mısınız? Hemen öğrenin!

Siz de mevcut altyapınızın IPv6 desteğini ekleyen web sitelerini gösterip gösteremediğini Google'ın IPv6 Test sayfasından öğrenebilirsiniz.

Geçtiğimiz Haziran ayında, IPv6'nın gündeme gelmesiyle birlikte Türk Telekom da yaptığı açıklama ile IPv6'ya geçmeye altyapılarının hazır olduğunu belirtmişti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.