Televizyon, radyo, gazete internette yükseliyor

IAB Türkiye İnternet Ölçümleme Araştırması’na göre Türkiye’de 12 yaş üzerinde 24.913.169 internet kullanıcısı var.

Araştırma bu kullanıcıların %86'sını kapsıyor. Araştırmanın Kasım 2011 verilerine göre son bir yıl içinde internet üzerinde televizyon izleme, radyo dinleme ve haber okuma oranlarında önemli artışlar görülüyor.

Genç nesil internette televizyon seyrediyor

Araştırma sonuçlarına göre son 15-17 yaş aralığında internetten televizyon yayını izleme oranı Kasım 2010 – Kasım 2011 arasında %11.44'den %14.13'e yükseldi. Bu oran 18-24 yaş aralığında %30,91 oldu. Aynı oran AB grubunda %21.87'den %27.13'e yükseldi. Araştırmada 2.556.716 kişiyi temsil eden online kullanıcı 'internetten televizyon izliyor musunuz?' sorusuna olumlu cevap verdi.

Radyo keyfi internette

Araştırma sonuçlarına göre 15-17 yaş aralığında internetten radyo dinleme oranı Kasım 2010 – Kasım 2011 arasında %8.93'den %10.80'e yükseldi. Aynı oran AB grubunda %20.72'den %25.93'e yükseldi. Araştırmada 3.237.593 kişiyi temsil eden online kullanıcı 'internetten radyo dinliyor musunuz?' sorusuna olumlu cevap verdi.

İnternet, gazete tirajlarını ikiye katladı

IAB araştırmasının en çarpıcı sonuçlarından birisi ise internetten gazete ve haber okuma konusunda ortaya çıktı. Araştırmada 9.353.833 kişiyi temsil eden online kullanıcı 'internetten gazete ve haber okuyor musunuz?' sorusuna olumlu cevap verdi. Türkiye'de toplam gazete tirajı 4,5 milyon iken internetten gazete ve haber okuyanların sayısı 9 milyonu aşarak toplam gazete tirajını ikiye katlamış oldu.

IAB Hakkında

33 Ülkede faaliyet gösteren IAB (Interactive Advertisement Bureau), tüm dünyada interaktif reklamcılığın gelişmesi, reklam yatırımlarından daha fazla pay alması için çalışıyor. Bu amaç doğrultusunda reklamverenlere, ajanslara ve medya ajanslarına interaktif iletişimin katma değerini anlatıyor. Kamu nezdinde yürüttüğü çeşitli faaliyetlerle endüstrinin doğru ve nitelikli biçimde büyümesine katkı sağlıyor. Merkezi Amerika'da bulunan IAB'nin, Avrupa'daki ülke bazlı örgütlenmesi IAB Europe tarafından koordine ediliyor. IAB Türkiye, dijital endüstride reklam ve pazarlama alanlarında düzenleme yapmak üzere 23 sektör temsilcisi tarafından, 2007'de bir platform olarak kuruldu ve 2011 Temmuz ayında ise dernekleşme sürecini tamamladı. IAB Türkiye'nin şu an 138 üyesi bulunmakta.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.