Dijital oyun yaşı 5'e düştü

TÜDOF Başkanı Dinç, oyun oynama yaşının 5'e düştüğü Türkiye'de, yaklaşık 20 milyon kişinin dijital ortamda oyun oynadığını söyledi.

Ankara - Arife Yıldız Ünal

Türkiye Dijital Oyunlar Federasyonu (TÜDOF) Başkanı Mevlüt Dinç, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Gençlik ve Spor Bakanı Suat Kılıç tarafından 16 Aralık 2011'de resmen onaylanarak kurulan ‎TÜDOF'un ilk yönetim kurulu toplantısını geçen yılın sonunda yaptığını belirterek, dijital oyunlar federasyonunun dünyada ve Türkiye'de ilk olduğunu söyledi.

70 milyar dolara ulaşan dünya oyun sektöründen Türkiye'nin de hak ettiği payı almasını istediklerini dile getiren Dinç, ''Türkiye'de oyun sektörü 150-200 milyon dolar gibi bir ciro elde ediyor. 70 milyar doların yanında çok küçük bir rakam. Türkiye gibi büyük bir ülkenin bu alanda çok daha büyük bir ekonomi yaratacağına inanıyorum'' dedi.

Türkiye'de özellikle son birkaç yıldır oyun sektörüne çok fazla ilginin olduğunu anlatan Dinç, ''Oyun oynama yaşının 5'e düştüğü Türkiye'de, yaklaşık 20 milyon kişi bilgisayarda oyun oynuyor. Bu rakamlar, sektörün manevi ve kültürel boyutunun öne çıktığının göstergesidir'' dedi.İnternet kafelerin, Türkiye'de dijital oyun oynanma mekanlarının başında yer aldığını dile getiren Dinç, yakın işbirliği içinde olunacak internet kafelerin destekleneceğini söyledi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.