Justin Timberlake, Myspace'i mezardan çıkardı

2011 yılının Haziran ayında adeta bir enkaz satın alan Justin Timberlake ve ortakları, MySpace'i yeniden yükselen bir grafiğe kavuşturdular.

Facebook şu anda sosyal ağların tek hakimi diyebiliriz rahatlıkla. Fakat 2009 öncesinde, bu pastadan en büyük payı MySpace alıyordu. Facebook'un ayakları altına aldığı ne ilk ne de son sosyal ağ oldu MySpace. 'Artık bitti' denilirken popüler şarkıcı Justin Timberlake'in satın almasıyla MySpace için yeniden bir umut ışığı görünmüştü.

2005 yılında Ruper Murdoch'ın News Corp şirkeyi MySpace için tam 580 milyon dolar ödemişti. Bundan 6 sene kadar sonra yani Haziran 2011'de ise Justin Timberlake ile beraber Tim Vanderhook ve Chris Vanderhook kardeşler MySpace'i 'sadece' 35 milyon dolara satın aldılar.

Justin, MySpace'in Facebook ve benzerleriyle rekabet içine giremeyeceğinin farkında olduğu için akılcı bir hamle yapıp MySpace'i en güçlü olduğu kulvara soktu: Müzik. Müzik dinleme ve paylaşma için o zamandan beri bir merkez haline gelen Myspace, şu anda internet üzerindeki en büyük ücretsiz müzik arşivine sahip. MySpace üzerinde tam 42 milyon farklı şarkı ücretsiz olarak dinlenebiliyor. Öyle ki bu dalda 'başarılı' diyebileceğimiz Spotify, ilk açıldığında 15 milyon şarkılık bir arşive sahipti.

MySpace uzun zamandır ilk kez geçtiğimiz Ocak ayında trafiğini arttırmayı başardı. Justin Timberlake ve arkadaşları siteyi aldığından beri toplamda 1 milyon yeni kullanıcı kazanan sosyal müzik servisi bu sayede trafiğini de arttırdı. Ekip bu başarıyı yeni medya oynatıcılarına bağlıyor.

Bakalım bu yeni ve radikal yaklaşım ile MySpace eski popüleritesine yaklaşabilecek mi.

Bunu da haberi okurken arka planda dinlersiniz artık;

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.