İnternette sadece en hızlı olan kazanır

İnternette dolaşırken, yeni bir sayfanın açılması için birkaç saniye beklediğiniz günleri hatırlıyor musunuz?

Google'ın mühendislerinin araştırmalarına göre, günümüzün kullanıcılarına artık 400 milisaniye (göz kırpma süresi kadar) bile uzun geliyor. Bu belli belirsiz bekleme süresi, insanların daha az arama yapmasına yol açıyor.

Google'da hızdan sorumlu olan mühendis Arvind Jain, "Bilinç altınızda beklemeyi sevmiyorsunuz. Her bir milisaniyenin önemi var" diyor. Google ve diğer teknoloji şirketleri yeni bir hız yarışı içinde. Bunun nedeni, insanların haritalar, spor karşılaşmalarının videoları, haber güncellemeleri ya da restoran önerilerini yüklemeleri sonucu veriye aç olan akıllı telefonlar ve tabletlerin sinir bozucu bir dijital trafik karmaşası yaratmış olması. En hızlı olma konusunda kıyasıya bir rekabet söz konusu.

Araştırmalara göre bir web sitesi rakibinden 250 milisaniye (bir milisaniye, saniyenin binde biri) yavaşsa daha az ziyaret ediliyor.

Microsoft'ta çalışan bilgisayar mühendisi Harry Shum, "İster daha yavaş, ister daha hızlı olsun, aradaki 250 milisaniyelik fark, internet üzerindeki başarınızı inanılmaz biçimde etkiliyor" diyor.

İnternet sitelerinin performansı ve beklentiler de değişiklik gösteriyor. İnsanlar bir videonun yüklenmesini, arama sonuçlarına kıyasla daha sabırlı bekliyor. Siteler ise zengin görsel içerikleri yüzünden hızdan sürekli fedakârlık etmek zorunda kalıyor. Eğlence ve haber siteleri daha fazla video ve enteraktif grafik içerdiği için, daha yavaş olabiliyor.

Her beş internet kullanıcısından dördü, yüklenirken duraksayan videoları izlemekten vazgeçiyor.

Büyük şirketlerin ana sayfalarından tek kişi tarafından yazılan bloglara kadar her çeşit siteyi takip eden Google'e göre, bir internet sayfası cep telefonlarına ortalama dokuz saniyede yükleniyor.

Kişisel bilgisayarlarda yüklenme süresinin dünya ortalaması ise altı saniye. Analistlere göre internet dünyasının hız şampiyonları, bir saniyeden kısa süre içinde sonuç veren Google ve Microsoft'un Bing'i gibi büyük arama motorları.

Hızın önündeki engelleri aşma sorunu, internetin ilk çıktığı tarihten beri var. Yeni buluşlar ve yatırımlar bu soruna çözüm oldu.

İlk çözüm, yüksek hızlı veri aktarımı için çok sayıda fiber optik kablo döşemekti. Ayrıca yeni yazılım algoritmaları internet trafiğini düzenlemeye başladı ve sunucular dünya çapına yayılıp kullanıcıların yakınlarına inşa edildi.

Massachusetts Teknoloji Üniversitesi (MIT) Bilgisayar Mühendisliği Laboratuarı'nın bir ürünü olan ve sitelerin daha hızlı hizmeti sağlamasına yardımcı olan Akamai Technologies, bu sayede dev bir şirket oldu.

Büyük internet sitelerinin çoğu Akamai'nin teknolojisini kullanıyor.

Şirket şimdiki en büyük sorunun, mobil internet hizmeti olduğunu söylüyor.

Aynı zamanda MIT'de profesör olan Akamai'nin kurucu ortağı ve baş mühendisi Tom Leighton, "Kullanıcıların beklentileri git gide kısalıyor ancak mobil altyapı bu hıza uygun olarak inşa edilmedi" diyor.

Steve LOHR – NYT Sabah

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.