Dünyanın en çok ziyaret edilen Blogları

İnternet siteleri için Uptime Monitoring (Çalışma süresi izleme) hizmeti veren Pingdom, dünya çapında en çok ziyaret edilen 100 blogu ve kullandıkları yazılım altyapılarını açıkladı.

Listeye göre en çok ziyaret edilen 100 blogun 48'i Wordpress'i kullanıyor. Bu bloglardan 38'i içeriklerini kendi sunucularında host ederken, 9'u ünlü CMS'in ücretsiz blog barındırma servisini kullanmayı tercih ediyor.

73 milyon kullanıcısı bulunan Wordpress'in ardından pastadan ikinci büyük dilimi %7 ile Movable Type alırken, aynı listede Drupal %6, Gawker %5, Google'ın blog servisi Blogger %2, Tumblr ise %1'lik dilimlerle kullanıcılarını temsil ediyor. En çok ziyaret edilen blogların %14'ü ise kendi özel yazılımlarını kullanmakta.

Türkiye'de host edilen bloglara baktığımızda da durum pek farklı değil. Pazarın lider firması isimtescil.net'den aldığımız verilere göre her yeni açılan web sitesinin %40'i Wordpress altyapısını tercih etmekte.

İşte Pingdom'un listesinden en çok ziyaret edilen ilk 10

Blog Adresi Altyapı
1 The Huffington Post huffingtonpost.com Movable Type
2 Mashable mashable.com WordPress – Kendi Hostu
3 Buzz Fedd buzzfeed.com Özel yazılım
4 The east thedailybeast.com Özel yazılım
5 The Verge theverge.com Özel yazılım
6 TechCrunch techcrunch.com WordPress – Kendi Hostu
7 Engadget engadget.com Blogsmith
8 Gizmodo gizmodo.com Gawker
9 Think Progress thinkprogress.org WordPress – Kendi Hostu
10 Ars Techica arstechnica.com Özel yazılım

Melih ANDIÇ

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.