30 yıl sonra gelen hüsran

Olmaz denilen oldu; dev şirket, 30 yıl sonra gelen ilk hüsranla fena sarsıldı!

Microsoft ve Sony gibi iki büyük isimin arasından çok net bir sıçrayışla kendisini piyasanın bir dönemler bir numarası haline getirmiş olan Nintendo, zor zamanlar yaşıyor.

Aynı zamanda Mario'nun da yaratıcısı olan Nintendo, son 30 yıldır ilk kez sektör içerisinde para kaybı yaşadığını, yani zarar ettiğini ilan etti. Firma, geçtiğimiz finans yılı içerisinde 43.2 milyar Yen kaybetti ki bu rakam yaklaşık olarak 533 milyon dolara tekabül ediyor. Fakat ilk hesaplamalarda ortaya çıkan 65 milyar Yen'lik kayıp ihtimaline göre durum beklenenden çok daha iyi görünüyor.

Bu büyük kaybın en başındaysa her geçen gün biraz daha yaşlanan Nintendo Wii'nin artık yeterince satış yapamıyor olması yer alıyor. Nintendo 3DS ise eskisi gibi kullanıcıların dikkatini çekemediği gibi, namı duyulmuş büyük oyun yapımları da Nintendo'nun platformlarına pek uğramıyor. Tüm bu olumsuzlukların yanına bir de Japon Yeninin giderek düşen değeri eklenince, milyonlarca dolarlık kaybın hesabını yapmak çok daha kolay oluyor.

Bir diğer sorunsa, şüphesiz, Nintedo'nun hedef kitlesi olan ve "casual gamer" yani sosyal oyuncu olarak bilinen grubun, artan akıllı telefon satışları ve bu telefonlarda bulunan oyunlar yüzünden artık herhangi bir taşınabilir konsola ihtiyaç duymaması.

Fakat ufukta görünen yeni 2D Mario oyunu ve Wii U'nun 2012 yılı Noel'linde satışa hazır olması firmayı şimdilik motive etmeye yetiyor. Peki, Wii U gerçekten bütün bu kayıpları tek başına kurtarabilecek mi? Bekleyip göreceğiz..

Kaynak: ahaber

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.