Elektrikli otomobiller 15 dakikada şarj olacak

Çok sayıda otomobil firması, yeni nesil elektrikli araçları için şarj yöntemini değiştirme kararı aldı. Bu değişiklik, araçların çok daha hızlı şarj olmasını sağlayacak.

Elektrikli araçlar henüz "oturma" modundayken firmalar da çeşitli standartları da oturtma çabasındalar. Bunlardan en önemlilerinden biri, tabii ki şarj bağlantısı standartı. Kimse arabasını şarj etmek için gittiği elektrik istasyonunda "ince uçlu Nokia şarjı" veya "Ericsson şarjı" arar gibi kendi aracına uygun bağlantı aramak istemez. Bir anda aklıma cep telefonlarını ev harici bir yerde şarj etme işkencesi geldi. Tüm telefonların şarj bağlantısı farklıydı... Neyse, konuyu dağıtmayalım.

Audi, BMW, Chrysler, Daimler, Ford, GM, Porsche ve Volkswagen, hızlı şarj desteği sağlayan şarj portunu, araçlarında standart olarak kabul ettiler. Bundan böyle bu markaların üretilen tüm araçlarında, resimde gördüğünüz bağlantıyı göreceksiniz.

Bu bağlantının en büyük özelliği, 4 ayrı çeşit şarj yöntemini destekliyor olması. Bu sayede firmalar, araçlarının bataryalarını ne tip kullanırlarsa kullansınlar, aynı port üzerinden şarj edebilecekler. Ayrıca bu port ile gerçekleşen şarj yöntemleri, aracın 15 - 20 dakika gibi kısa bir sürede şarj olmasını mümkün kılıyor.

Bu portu destekleyen araçların bu yıl içerisinde satışa sunulmayacağı söyleniyor. Artık hedef 2013...

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.