3 ayda 3,6 milyon kişi numarasını taşıdı

BTK (Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu) 2012 yılı ilk üç aylık sabit ve mobil iletişim raporunu yayınladı.

BTK raporunda Türk Telekom ve 3 mobil operatöre ait veriler yer alıyor. Rapordan göze çarpan önemli başlıklar şu şekilde:

Satış gelirlerinde Turkcell ilk sırada

İlk çeyrekte 1.984.227.414 TL satış geliri elde eden Turkcell ilk sırada yer aldı. Türk Telekom 1.801.121.668 TL, Vodafone 1.103.364.990 TL, Avea 787.017.463 TL satış geliri elde ettiler. Toplam satış geliri ise 5.675.731.536 TL olaraka gerçekleşti.

Vodafone ve Avea zararda

Raporun net karlara ilişkin bölümünde son 4 yıla ait rakamlar yer alıyor. 2008, 2009, 2010 ve 2011 yıllarında Türk Telekom ve Turkcell kar etmeyi başarırken, Avea ve Vodafone'un zarar ettiği görülüyor.

En çok yatırımı Türk Telekom ve Vodafone yaptı

İlk çeyrekte Türk Telekom 232.399.025 TL, Vodafone 232.241.513 TL ile en çok yatırım yapan şirketler oldular. Turkcell 160.000.762 TL, Avea 135.360.448 TL yatırım gerçekleştirdiler.

En yüksek EBITDA Türk Telekom'da

Şirketlerin karlılığını ve değerlerini göstermesi açısından önemli bir gösterge kabul edilen EBITDA, 2012 yılı birinci üç aylık dönemde tüm şirketler için pozitif değerde gerçekleşti. Türk Telekom en yüksek EBITDA değerine sahip.

Türk Telekom istihdamda lider

Türk Telekom 25 bine yaklaşan çalışan sayısı ile sektörde istihdam konusunda lider. 3 büyük mobil operatörün toplam çalışan sayısı ise 8377 kişi.

Sabit hat kullanıcı sayısı azaldı

Sabit hat iletişimi ilk çeyrek sonunda 14.83 milyon aboneye geriledi. Son 4 yılda sabit hat abone sayısı 2.66 milyon azaldı. Türkiye'de ortalama hanehalkı büyüklüğünün 3,97 olduğu göz önünde bulundurulduğunda, sabit telefon hizmetlerini halen Türkiye'nin önemli bir kesimine ulaştığı görülüyor. 2008 yılında %24,5 olan sabit hat kullanım oranı % 19.85'e geriledi Sabit arama gelirleri 1.2 milyar TL olurken, Türk Telekom dışındaki alternatif sabit telefon hattı işletmecileri 145 milyon TL gelir elde etti. Abone başına ortalama konuşma süresi ise 202 dakika olarak gerçekleşti. Türk Telekom'un sabit hatlardan abone başı 22.3 TL kazanç elde etti.

En çok aranan numara '112'

Avea, Vodafone ve Turkcell hatlarından en çok aranan kısa numara 112 (Sıhhi İmdat) oldu.

En çok faturalı abone Avea'da

Abone profiline bakıldığında olarak en fazla faturalı aboneye Avea'nın sahip olduğu ve Avea'nın abonelerinin %44,2'sinin faturalı abonelerden oluştuğu görülmektedir. Avea'yı %34,8 ile Turkcell ve %33,7 ile Vodafone takip etmektedir.

Abone sayılarında Turkcell zirvede

2012 yılı birinci üç aylık dönem itibariyle abone sayısına göre Turkcell'in %52.50, Vodafone'un %27.83, Avea'nın ise %19.67'lik paya sahip olduğu görülmektedir.

3 ayda 3,6 milyon kişi numarasını taşıdı

2012 yılı birinci üç aylık dönemde taşınan numara sayısı bir önceki üç aylık döneme göre %6,8 oranında azalarak yaklaşık 3,6 milyon olarak gerçekleşmiştir. 22 Mayıs 2012 itibariyle toplam taşınan numara sayısı 43 milyonu aştı. Mobil numara taşınabilirliği (MNT) hizmeti ile 2012 yılı birinci üç aylık dönemde Avea yaklaşık 134 bin, Vodafone yaklaşık 176 bin abone kazanırken, Turkcell ise yaklaşık 310 bin abone kaybetmiş görünüyor.

En çok Avea abone kaybetti

2012 yılı Mart ayı itibariyle Turkcell, Vodafone ve Avea'nın abone kayıp oranları sırasıyla %2,83, %3,7 ve %4,49 olarak gerçekleşmiştir.

Mobil internet yükselişte

2011 sonunda 31,4 milyon olan 3G abone sayısı 2012 birinci çeyrekte 34,9 milyona ulaşırken, 3G hizmetiyle birlikte mobil bilgisayardan ve cepten internet hizmeti alan abone sayısı da aynı dönemler için 6.454.801'den 8.941.987'e yükselmiştir. Bu dönemde toplam mobil internet kullanım miktarı ise 13.822 TByte olarak gerçekleşmiştir.

BTK 2012 1. çeyrek mobil iletişim raporu

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.