Facebook'un patronu Zuckerberg ligden düştü

Halka arz sonrasında servetinin önemli bir kısmını kaybeden Facebook'un kurucusu Mark Zuckerberg, "Dünyanın en zengin 40 milyarderi" listesinin dışında kaldı.

Dünyanın en büyük sosyal paylaşım sitesi konumundaki Facebook'un kurucusu ve CEO'su Mark Zuckerberg, halka açılan şirketinin piyasa değeri gün geçtikçe düşünce, dünyanın en zengin milyarderleri listesinde de hızla geriledi. 18 Mayıs'ta 38 dolardan halka açılan Facebook'un hisselerinin değer kaybıyla birlikte Zuckerberg'in kişisel serveti ilk etapta 16.2 milyar dolardan 14.7 milyar dolara gerilemişti. Hisselerin 30 doların altına düşmesi ve 28.19 dolar seviyelerini görmesiyle birlikte Zuckerberg, Bloomberg tarafından hazırlanan "En zengin 40 milyarder" endeksinin dışında kaldı. Mark Zuckerberg, listenin son sırasında bulunan ve 15.1 milyar dolara sahip olan Kolombiyalı bankacı Luis Carlos Sarmiento'dan 800 milyon dolar daha aşağıda bir servete sahip.

Hisse daha da düşebilir

Facebook'un halka açıldığı gün kişisel serveti birara 19.4 milyara kadar çıkan 28 yaşındaki Zuckerberg, şuan 14.4 milyar dolarlık bir varlığa sahip. Kısacası Zuckerbeg'in serveti iki haftadan daha kısa bir sürede yaklaşık 5 milyar dolar eridi. Bloomberg Data servisinin Nasdaq Borsası'ndaki diğer teknoloji şirketlerinin gelecek 12 aylık tahmini kazancı gözönüne alarak yaptığı tahmine göre Facebook'un hisseleri 23.07 dolar seviyelerine kadar gerileyebilir.

Kaynak: Sabah

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.