RIM'in çıkış yolu Blackberry patentlerini satmak mı?

Akıllı telefon pazarında geleceği pek parlak gözükmeyen Blackberry için yeni senaryolar üretiliyor. Son dedikodu, AOL gibi patent satarak çekilmek.

Bundan bir kaç sene önce Blackberry, gençlerin de gözdesi ve oldukça cool bir markaydı. Fakat Apple ve Android'in birlikte büyümesi, Blackberry'ye pek yaramadı. Son olarak BIS servisinin de çökmesi, Blackberry ile ilgili soru işaretlerinin sayısını arttırdı.

Araştırma firması IDC'nin verilerine göre şu anda akıllı telefon pazarının yüzde 6.4'ünü elinde bulunduran RIM, 2008 yılında bu rakamın üç katı bir pazar payına sahipti. Şirketin hisse değerleri de o tarihten günümüze tam yüzde 93 değer kaybetti. Bu düşüşte özellikle Blackberry telefonların, 'standart kullanıcı'nın gözünden düşmüş olması gösteriliyor. RIM'in Blackberry'leri özellikle hükümet yetkilileri ve diğer resmi makamlar tarafından tercih ediliyor hala. Bunun sebebi de güvenli iletişim imkanı vermesi.

RIM şu anda felaket senaryoları üzerinde çalışıyor. Blackberry markası daha da değer kaybetmeden satılabilir. Böyle bir durumda Blackberry'nin piyasaya değerinin 5.4 milyar dolar olduğu konuşuluyor. Bir diğer ihtimal de RIM'in elindeki akıllı telefon ve iletişim ile ilgili patentleri satması. Nisan ayında, emekli devlerden American Online (AOL) elindeki patentlerin tamamını 1 milyar dolara Microsoft'a satmıştı. Blackberry'nin patent portföyü ise AOL'dan daha geniş olarak görülüyor.

Eğer şirket elindeki patentleri satmaya karar verirse, 1 milyar dolar ile 4 milyar dolar arasında bir gelir bekleniyor. Farkın bu kadar çok olmasının sebebi de, Apple, Microsoft, Google ve Samsung'un bu patentleri almak istemesi. Rekabet ne kadar çok kızışırsa, haliyle patentler de o kadar çok para edecek.

Bakalım RIM tekrar mücadeleye girmeyi mi seçecek, yoksa 'taşı sıkayım, suyu çıksın' mı diyecek.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.