''Türkiye e-ticarette üç yıl sonra ABD’yi yakalar''

E-Ticaret Konferansı’nda konuşan Hakan Orhun, ''Türkiye’de e-ticaretin kaydettiği gelişime bakarak, 3 yıl sonra oransal bazda ABD’yi yakalayacağımızı söyleyebiliriz'' dedi.

Sponsorları arasında Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği'nin (ETİD) de yer aldığı E-Ticaret Konferansı ve Fuarı, İstanbul Kongre Merkezi'nde gerçekleştirildi. Bu yıl birincisi düzenlenen ve sektör profesyonellerini bir araya getiren etkinlikte, yeni tüketim alışkanlıkları, e-ticaret ve dijital ekonomi kavramları ile birlikte güvenlik, hukuksal süreçler, yasal mevzuat, ödeme sistemleri ve lojistik gibi konular ele alındı.

Konferans'ta bir konuşma yapan ETİD Yönetim Kurulu Başkanı Hakan Orhun, Türkiye'de toplam 30 milyonu aşkın internet kullanıcısı bulunduğuna ve yüzde 60'ının her gün mutlaka internete girdiğine dikkat çekerek şunları söyledi:

"ETİD olarak internetin tüketicilere kolaylık, rahatlık ve avantajlar sağlayan bir dünya olması gerektiğine inanıyoruz. Türkiye'de internetten alışveriş yapanların sayısı bugün itibariyle aylık 5 milyon kişiyi, yani toplam kullanıcı sayısının yüzde 16'sını geçmiyor. E-ticaretin en yoğun kullanıldığı ülkelerden biri olan ABD'de ise bu oran yüzde 62 seviyesinde. Türkiye'de e-ticaretin kaydettiği gelişime bakarak, 3 yıl sonra oransal bazda ABD'yi yakalayacağımızı söyleyebiliriz."

Güvenlikle ilgili soru işaretleri ortadan kalkacak

Yakın tarihli bir araştırmaya göre Türkiye'de internetten alışveriş yapma frekansının oldukça düşük olduğunu kaydeden Orhun, bir kullanıcının ayda sadece bir kez internet alışverişi yaptığını söyleyerek şöyle konuştu:

"İnternet alışverişi de tıpkı gerçek hayattaki gibi her gün yapılmaya başlandığında gerçek bir e-ticaret patlaması olacak. Bugün ülkemizde e-ticaretin daha hızlı bir gelişme kaydetmesinin önündeki açık ara en büyük engel sitelere duyulan 'güven'dir. "Sipariş ettiğim ürün gelir mi, siparişim gecikir mi" gibi kaygılar pek çok kullanıcının e-ticaretten uzak durmasına neden oluyor. ETİD üyeleri gibi işini layıkıyla yapan şirketlerin çoğalması bu önyargıyı günden güne yok ediyor. Bir diğer sorun ise, Türkiye'deki tüketicilerin satın alacakları ürüne dokunmak istemeleri. Kaliteli içerik sunan, görsel açıdan zengin internet siteleri bunun da üstesinden başarıyla geliyor. E-ticaretin ilk yıllarında, kullanıcıların kafasında kredi kartının internette kullanımının ne derece güvenli olduğu ile ilgili soru işaretleri vardı. Derneğimizin ve sektörün çabaları ve yasal düzenlemelerle birlikte bu konunun yaklaşık iki yıl içinde tamamen gündemden kalkacağını rahatlıkla ifade edebilirim."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.