Facebook'un kıyameti 2020'de gelecek

Yatırım uzmanı Eric Jackson, Facebook'un 2020 yılında, günümüzdeki Yahoo gibi 'hayalet site' olacağını iddia etti.

Dünya üzerindeki 900 milyon insan düzenli olarak Facebook'a giriyor. Dünya internet tarihinde böyle bir sayıya hiç bir sosyal ağ ulaşamadı ve büyük ihtimalle ulaşamayacak da. Bu yüzde 'Facebook artık çökmez' gibi bir düşünceye girebilirsiniz. Uzmanlar ise bunun tersini düşünüyorlar.

Ironfire Capital yatırım şirketi uzmanlarından Eric Jackson, sosyal ağ devinin en geç 2020 yılında, mevcut şartlar değişmez ise, batacağını söylüyor. Tabii burada 'batmak'taki kasıt, günümüzdeki Yahoo gibi olmak. Yahoo bugün de oldukça değerli ve kâr eden bir şirket, fakat piyasa değeri ve kazançları zirve yaptığı 2000 yılının sadece yüzde 10'u kadar.

Mobilde bana bir çare

Facebook'u artık çok fazla kişi cep telefonları ve tabletlerden kullanıyor. Standart tarayıcılardaki Facebook için şirketin pek çok reklam gösterme seçeneği var, fakat hala mobil tarafta doğru, düzgün bir gelir kapısı yok Facebook'un. Bu durum böyle sürerse, Eric Jackson'ın iddiasına göre şirketin kârı her geçen gün azalacak.

Borsaya açılıp hezimete uğrayan Facebook yılda 1 milyar dolar kadar kâr elde ediyor. Piyasa değeri ise 100 milyar dolar olarak gösteriliyordu. Google ise yıllık 40 milyar dolar civarı kâr elde ediyor. Piyasa değeri 250 milyar dolar civarında. Artık Facebook'un asıl değerini (tabii işleri toparlanmazsa) siz hesaplarsınız.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.