Cep Telefonu sektörü şikayetlerini sahipsiz bıraktı

Bir internet sitesinin yürüttüğü rapor sonuçları ile cep telefonu sektöründe kendisine yönelten şikayetleri en etkin şekilde cevaplayan firmalar açıklandı.

Şikayetvar.com'un yürüttüğü ŞikayetEndex 2012 ilk çeyrek raporu sonuçları cep telefonu sektöründe kendisine yöneltilen şikayetleri en etkin şekilde yöneten firmaları belirliyor. ŞikayetEndex, 650 bin Şikayetvar üyesinin gönderdiği şikayetler ve firmaların şikayetlerine gösterdiği yaklaşımdan duydukları memnuniyet puanlamalarına göre şekilleniyor. Yılın ilk çeyrek döneminde cep telefonu sektöründe, şikayetini en iyi yöneten firma General Mobile olurken, onu sırasıyla Samsung ve Apple takip ediyor.

Sektör geneli şikayetlere duyarsız

Cep telefonu sektöründe şikâyetleri cevaplama oranı açısından ise diğer sektörlerle kıyasladığımızda oldukça düşük bir cevaplama oranıyla karşılaşıyoruz. Sonuç olarak General Mobile ve Samsung gibi firmalar şikayetlerinin % 100'üne yakınını cevaplandırırken Nokia, Sony Ericson gibi pazardaki diğer büyük markalar şikayetlerinin neredeyse tamamını cevapsız bırakıyor.

Nokia, Black Berry, Sony Ericson, LG, HTC ve Trident gelen şikayetleri cevaplama oranında % 5'in altında kaldı. Şikayet cevaplamada sektör ortalaması ise % 49'dur.

Şikayet cevaplama süresine baktığımızda ise sektör ortalaması 60 saattir. Bu rakam GSM sektörü (2,5 saat) ile kıyaslandığında oldukça yüksektir. Öte yandan General Mobile 30 saatte, Samsung ise 19 saatte cevaplandırmaktadır şikayetlerini.

Cep telefonu sektöründe en çok şikayet iletilen konular "Yetkili servis ve garanti, iade ve değişim, yazılım, bağlantı, batarya, hoparlör ve mikrofon" sorunları üzerine yoğunlaşmaktadır.

En düşük şikayet oranı Apple'da

Cep telefonu sektöründeki markalar karşılaştırıldığında, pazar payına kıyasla en yüksek oranda şikayet alan firmaların sırasıyla HTC, LG, Sony Ericson ve Trident olduğu görülmektedir. Apple, Nokia, Black Berry, General Mobile ve Samsung ise pazar payı göz önüne alındığında beklenen şikayet üretme kapasitesinde, şikayet üretme başarısını elde etmişlerdir. (Beklenen Makul Oran 1'dir). Apple en düşük şikayeti üreterek, 0,44 şikayet oranıyla bu alanda en iyi performansı göstermektedir.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.