Kullanıcılar 'beğen'medi

Kullanıcılar, Facebook'un yeni gizlilik sözleşmesini beğenmedi.

Facebook, kurulduğundan bu yana ikinci defa, kullanıcılarının gizlilik sözleşmesinde yapılması teklif edilen değişikliklerini oylamalarına şans tanıdı.

Facebook kullanıcıları, sosyal ağın halihazırda bulunan Haklar ve Sorumluluklar Beyannamesi ve Veri Kullanım Sözleşmesi'nin geçtiğimiz Mayıs ayında açıklanan güncellenmiş bir sürümünü oyladılar. Oylama 1-8 Haziran tarihleri arasında gerçekleşti ve toplamda 297,883 kişi oylamaya katıldı. Oylamaya katılanların %87'si, Facebook'un Mayıs ayında sunduğu yeni sürümlere "Hayır" oyu verdi.

Ancak Facebook yönetimi, "oy veren kullanıcı sayısının Facebook topluluğunu temsil etmeye yetmeyecek kadar az olması" nedeniyle teklif edilen değişiklikleri uygulayacaklarını açıkladı. Yani bir nevi boşuna bir oylama yapılmış oldu. Sosyal ağ, daha önce yaptığı bir açıklamada, sitenin kullanıcılarının %30'undan fazlasının oylamaya katılması halinde çıkacak sonucu değerlendirmeye alacağını açıklamıştı.

Kullanıcılar ise Facebook'un oylamayı yeterince tanıtmadığını belirtiyor. Hakları da var. Neredeyse her gün girdiğim Facebook'ta böyle bir uyarı ya da tanıtımla karşılaşmadım. Halbuki Facebook, daha önceki değişiklikleri sitenin üst tarafında belirterek bilgilenmemizi sağlıyordu.

Facebook'un kendi başına buyruk hareket etmesi daha önce de görülmüş bir durum. Bakalım kullanıcılar başka ne gibi tepkiler gösterecek.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.