Kantara SIM taktı ödülü aldı

Global Telecoms Business İnovasyon Ödülleri'nde Vodafone Türkiye ile Doğuş Çay'ın geliştirdiği "Telemetri sistemi ile çay ölçümü uygulaması" Hizmette İnovasyon ödülünün sahibi oldu

Vodafone Türkiye ile Doğuş Çay'ın kapasitenin üzerinde çay alımlarının önüne geçerek tasarruf sağlanması için geliştirdiği "Telemetri sistemi ile çay ölçümü uygulaması" Global Telecoms Business İnovasyon Ödülleri'nde "Hizmette İnovasyon" ödülüne layık görüldü. Londra'daki ödül töreninde Komtel ve Turkcell de iki farklı ödül aldı. Doğuş Çay'a yıllık olarak ortalama 1 milyon lira tasarruf ettirecek proje kapsamında şirketin beş çay işleme fabrikası için üreticilerden çay aldığı 550 noktadaki kantarlara mobil vericiler ve SIM kartlar konuldu. Şebeke üzerinden M2M (makineden makineye) teknolojisiyle gelen anlık bilgiler doğrultusunda Doğuş Çay ne kadar kontenjanı kaldığını anlık olarak takip ederken, kontenjanın üstünde alınan çayların da ziyan olmasının önüne geçiliyor. Böylelikle düşük kalite üretime neden olabilecek aşırı ürün stoklaması engelleniyor ve çayın hiçbir yanma ya da fire olmaksızın fabrikada üretime geçmesi mümkün kılınıyor. 1 milyon liralık maliyetle kurulan "Telemetri Sistemi ile Çay Ölçümü Uygulaması" sayesinde Doğuş Çay üç yılın sonunda 8 milyon liralık tasarruf etmeyi hedefliyor.

'Eskiden kavgalar olurdu!'

Dünyanın en büyük ilk üç çay fabrikasına sahip olan ve yılda 15 milyar bardak çay satarak Türkiye'deki çay sektörünün yüzde 13'ünü elinde bulunduran Doğuş Çay'ın Genel Müdürü Alpaslan Karakan, Türkiye'de tamamına yakını Karadeniz Bölgesi'nde olmak üzere 100 bin çay üreticisinin bulunduğunu, bunların içerisinde 50 bin olan kayıtlı çay üreticisinin 40 bini ile direkt olarak çalıştıklarını söyledi. Telemetri sisteminin kurulduğu geçen yıldan bu yana üreticiler arasında ilk defa kavgaların yaşanmadığını anlatan Karakan, "Daha önce bunlar cüzdan usulü defterlere yazılırken, şimdi üreticiye kantardan çıkan kağıtları veriyoruz. Bu projeden herkes memnun kaldı" diye konuştu. Karakan, 'Türkiye'nin milli değerlerini korumak' adına Doğuş Çay olarak bu çalışmayla ödül aldıkları için gurur duyduklarını da ifade etti.

Odakta M2M var

Telemetri projesinin kurulumunu üstlenen Vodafone Türkiye Kurumsal Satış ve Çözümler Direktörü Önder Güler ise uygulamanın temelinde 2G baz istasyonlarının da sağlayabildiği mobil teknoloji ile küçük veri transferi sağlanmasının olduğunu söyledi. Güler, Vodafone İş Ortağım hizmeti çerçevesinde özel müşterilerine yönelik lokasyon ve koordinatları alıp en ücra yerlere bu sistemi uygulayabildiklerini de anlattı. Vodafone olarak araç takibi ve ardından filo sorgulamasıyla başlayan ve son yıllarda kullanım alanını oldukça artıran M2M sistemine yoğunlaştıklarını anlatan Güler, "M2M sistemiyle dünyada 27.7 milyon adet olan birbirine bağlı cihaz sayısı geçen yıl 110 milyona yükseldi. 2020 yılında ise bu sistemle birbirine bağlanan makine sayısının 24 milyara ulaşması düşünülüyor. Toplam yaratılacak ekonomik değer ise 4.5 trilyon dolar olacak" dedi.

'İhtiyaçlar yenilik getiriyor'

Vodafone Türkiye Pazarlama İletişimi Direktörü Gizem Keçeci de Vodafone İş Ortağım çatısı altında kurumların gerçek ihtiyaçlarından yola çıkıp, onlara uygun ve yenilikçi çözümlerle rekabet seviyelerini artırmalarına katkı sağlamayı hedeflediklerini söyledi. Keçeci, bu kapsamda aldıkları inovasyon ödülünün Vodafone'un inovasyon üretme ve bunlarla kurumların hayatını kolaylaştırmaya odaklı güçlü vizyonunun bir kez daha altını çizdiğini belirterek, "Global Telecoms Business İnovasyon Ödülleri'nde elde ettiğimiz başarı, çay üreticilerinden başlayarak tarım sektörünün gelişimine sağladığımız faydanın uluslararası alanda takdir görmesi anlamına geliyor" ifadelerini kullandı. Vodafone Çiftçi Kulübü adıyla tarımın gelişmesine yönelik bir model proje daha geliştirdiklerini anlatan Gizem Keçeci, 2050 yılında dünya nüfusunun 9 milyara çıkacağını ve tarım sektörü gelirlerinin 140 milyar dolar artacağını söyleyerek, "Biz de mobil teknolojilerden faydalanarak bu ciro artışını destekleyeceğiz" diye konuştu.

Kaynak: Sabah

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.