Yetişkinlerin yarısı mobil cihazlardan oyun oynuyor

ABD ve İngiltere'deki yetişkinlerin yarısının, mobil cihazlarından oyun indirdiği ve oynadığı belirlendi.

Oyun sektörünün önemli şirketlerinden Electronic Arts'in (EA) yaptığı araştırmada, mobil oyun sektörünün çok hızlı bir şekilde büyüdüğünü ve bununla birlikte oyun oynayanlar ve oynama alışkanlıklarının da değiştiği belirlendi.

Akıllı cep telefonlarının değil aynı zamanda tablet bilgisayarlarda da görülen artışın mobil oyun sektörünün büyümesinde etkili olduğu bildirilen araştırmada, ABD ve İngiltere'de ölçümlenmiş en az 125 milyon mobil oyun tutkununun bulunduğu ifade edildi.

Araştırma sonucunda, bu ülkelerdeki her 100 yetişkinden 44'ünün geçtiğimiz ay içerisinde en az bir kez mobil oyun oynadığı bilgisi yer alırken, bu oranın 1 yıl önce yüzde 29 olduğu hatırlatıldı.

Yeni oyuncu sayısında da büyük artış olduğu vurgulanan EA'nın araştırmasında, üç yıl önce yüzde 22 olan yeni oyuncu oranı bu yıl yüzde 44'e yükseldiği belirtildi.

Tablet bilgisayarlarda ise yüzde 10 oranında yeni mobil oyuncu olduğu belirtildi. Bu oranın, geçtiğimiz 12 ay içerisinde 11 milyon yeni oyuncu anlamına geldiğine dikkat çekildi.

Raporda geçtiğimiz yıl, haftada 3 saatten fazla oyun oynayan kişilerin oranının yüzde 14'ten bu yıl yüzde 22'ye yükseldiği bilgisi yer aldı.

Kaynak: AA

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.