Bilgisayarsız şirket kalmayacak

Bu yıl küresel ölçekte şirket yazılımları cirosunun 120 milyar doları geçeceği bildirildi.

Gartner araştırma şirketinden derlenen rapora göre, şirketler her geçen gün bilgi teknolojilerine (BT) daha çok yatırım yapıyor. Hatta verim ve e-devlet uygulamaları gibi detaylar dolayısıyla BT ürünleri, şirketler için bir zorunluluk.

Gartner, küresel ekonomik krizin etkilerinin azalması ile söz konusu yazılımların geçtiğimiz yıl yaklaşık 115 milyar dolar olan cirosunun yüzde 4,5 oranında artarak 120,4 milyar dolara yükseleceğini öngörüyor. Konu edilen yazılımlar genel olarak iş geliştirme (BI-Business intelligence/Veri madenciliği, online analitik işleme, sorgulama ve raporlama vs.), müşteri ilişkileri yönetimi (CRM-Customer Relationships Management), dijital içerik yaratımı, yatırım kaynakları planlama, ofis içi yazılım ve çalışan verimliği artırma, proje ve portföy yönetimi ve tedarik zinciri gibi başlıklar altında yer alıyor.

Gartner, söz konusu programlar arasında Kurumsal Kaynak Yazılımları'na (ERP-Enterprise Resorce Planning) bu yıl 30 milyar dolara yakın yatırım yapılacağının altını çiziyor. Şirket, ERP'yi, 16,5 milyar dolar ile ofis içi ve çalışanların verimliliğine artırmaya yönelik yazılımların takip edeceğini tahmin ediyor. BI ve CRM yazılımları da yaklaşık 13'er milyar dolar ile bu ikiliyi takip edecek.

Gartner, BT yatırım yapacak şirketlerin, ekonomi ile ilgili haberleri çok dikkatli izlediğine de işaret etti.

Kaynak: AA

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.