Herkes bulutlara taşınacak

Bilgisayar ortamındaki içeriğin üçte birinin, 2016 yılına kadar bulut bilişime taşınacağı bildirildi.

AA muhabirinin Gartner araştırma şirketi raporundan derlediği bilgilere göre, tüketicilerin içerik paylaşımı ve bu içeriğe istediği her an ve istediği her hangi bir cihazdan ulaşma arzusu, bulut bilişime talebi artıracak.

Geleneksel dijital verilerini bilgisayarlarında biriktiren kullanıcılar geçtiğimiz yıl itibarıyla yüzde 7 oranında bulut bilişimi tercih ederken, bu oran hızla artacak ve 2016 yılında yüzde 36'ya ulaşacak. Wikipedia'da Bulut bilişim (Cloud computing) veya işlevsel anlamıyla çevrim içi bilgi dağıtımı; bilişim aygıtları arasında ortak bilgi paylaşımını sağlayan hizmetlere verilen genel ad olarak tanımlanıyor. Bulut bilişimin avantajları; düşük donanım maliyeti, gelişmiş performans, düşük yazılım maliyeti, anında güncelleme, sınırsız depolama kapasitesi, artırılmış veri güvenliği, işletim sistemleri arasında geliştirilmiş uyum, artırılmış dosya formatı uyumu, grup çalışması, gizlilik ve güvenlik olarak sıralanıyor.

Dezavantajları ise; sabit internet bağlantısı gerektirmesi, düşük hızlarda randımanlı çalışmaması, uygulamanın yavaş çalışması, potansiyel güvenlik açıkları, sistem güncellemeleri ya da deneyimsiz bulut operatörü olarak gösteriliyor.

Kaynak: AA

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.