Alışveriş yapan tüketicilerin yüzde 75'i Facebook kullanıcısı

TOBB izniyle düzenlenen ilk E-Ticaret Konferans ve Fuarı, (http://www.e-commerceexpo.com) BKM sponsorluğunda İstanbul Kongre Merkezi’nde gerçekleşti.

TOBB izniyle düzenlenen ilk E-Ticaret Konferans ve Fuarı, (http://www.e-commerceexpo.com/) BKM sponsorluğunda İstanbul Kongre Merkezi'nde gerçekleşti. Gümrük ve Ticaret Bakanlığı Müsteşarı Ziya Altunyaldız'ın katılımıyla gerçekleşen konferansta e-ticaret konusu güvenlikten hukuksal süreçlere, yasal mevzuatlardan ödeme sistemleri ve lojistiğe kadar tüm süreçleriyle ele alındı.

IMI Conferences tarafından düzenlenen "E-Ticarette Kusursuzluğun Sağlanması" ana temalı konferansta: The e- Tailing Group Başkanı Lauren Freedman " Yeni Trendler ve Kazandıran Perakende Taktikleri"ni anlattı.

Freedman'ın E-ticaret konferansındaki sunumundan bazı başlıklar:

• Tablet PC kullanıcıları daha fazla tüketim eğilimi içindeler.2011 yılı toplam online satışların %11'i akıllı telefonlar ve tabletlerden geliyor. Bu oran 2010 yılında%5'ti.

• Tablet platformuna geçiş çok hızlı.

• 25-34 yaş aralığındaki kişilerin %60'dan fazlasının akıllı telefonu var.

• Cep telefonu olanların %29'u telefonlarını alışveriş ihtiyaçları için kullanıyor.

• Amazon'un e-book, müzik, video mobil satışları 2011'in son çeyreğine göre 2012'nin ilk çeyreğinde %29 bazında artış gösterdi.

• Cep telefonları üzerinden açılan e-store satın alma ekranları 2010 yılına göre 2 kattan daha fazla artarak % 14.6 oldu.

• Satışlar PC'den daha fazla tabletlerde. %42'lik bir değişim söz konusu.

• Tabletlerler e-storelar için çok önemli.

• Facebook, Twitter ve bloglarda beğenilmek önemli.

• e-ticaret şirketlerinin %91'i geçen seneden bu seneye bir talep artışı görüyorlar.

• e-ticarete yatırım yapan şirketlerin %71'i bu yatırımın satışlarına ciddi oranda katkı yaptığını söylüyor.

• Dünya genelinde şirket satın almalarına bakıldığında en fazla e-ticaret şirketlerinin satın alındığını gösteriyor.

• Artık alışveriş ve satın alma davranışı internette araştırma ile başlıyor

• Promosyonlara bakılıyor, e-maillerle gelen satış önerilerine bakılıyor.

• Ne alınacağına dair bir izlenim elde edildikten sonra kullanıcı deneyimleri inceleniyor.

• Ürünün kalitesi ve servis hizmetleri ile ilgili güven oluştuktan sonra satın alma gerçekleşiyor.

• Pazarlama taktiği olarak e-mail gönderimi en etkili araç ve yoğun şekilde kullanılıyor.

• E-mail satın alma ihtiyacını da tetikleyen bir unsur olarak kullanılıyor.

• Rekabet edebilmek için ürünü internette farklılaştırmak önem kazanmaya başladı.

• Artık herkes hızlı ve basit alışveriş yapmak istiyor. Bu deneyimi yaşatan markalar tercih ediliyor.

• Ürünle ilgili zengin ve kapsamlı bir içerik tüketicinin güvenini kazanıyor. Ürünle ilgili ne kadar çok bilgi ve görsel varsa satın alma olasılığı da o oranda artıyor.

• Tüketicilerin %36'sı ürün videolarını izliyor. Satın alma kararında videolar etkili oluyor.

• Alışveriş yapan tüketicilerin ¾'ü Facebook kullanıcısı.

• Her beş tüketiciden 1'i şirket satış temsilcisi ile chat yapmak istiyor.

• Global e-storelar dünya genelinde ortaklık yapacakları yeni e-store arayışı içindeler.

• Gelecekte müşteri deneyimi o sitenin geleceğini belirleyecek kadar önemli olacak.

• Mobil deneyim giderek artacak.

• Sosyal medyanın gücü giderek artacak.

• Veri daha çok önem kazanacak. Kişiye özel, farklı satın alma davranışlarına özel yaklaşımlar geliştirilecek.

• Fiyat bir numaralı ölçüt değil. Araştırmalarda en fazla 2. sırada yer alıyor. İlk sırada kullanım kolaylığı yer alıyor.

• Tüketiciyi iyi tanımak gerekir. Şeytan verilerde gizli. Tüketici rakamları ve verileri e-store sahibine hangi noktalara yatırım yapması gerektiğini söyler.

• E-ticaret cirosu geçen yıl %86 arttı.

• Her ne kadar tüketicileri verileri e-ticaretin patladığını gösterse de ne yazık ki perakende sektöründeki firmaların buna tam hazır olmadığı değişimin hızına ayak uyduramadığı görülüyor.

• Firmalar da e-store konusunda yavaş, kuşkucu ve değişime yönelik temkinli hareket ediyor.

• Bugün, bunun tersini düşünen e-ticarete inanan firmalar için büyük avantajlar söz konusu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.