Google, Youtube'un Türk taklitlerine itiraz etti

Google, video paylaşım sitesi Youtube'un Türkiye'deki taklitçilerini Türk Patent Enstitüsü'ne (TPE) bildirdi.

Acar Patent açıklamasında, 13 Şubat 2012 tarihinde yaptığı itirazın sonuçlanmasını bekleyen Google'un, ''zafere'' çok yakın gözüktüğü bildirildi. Marka ve patent firması Acar Patent aracılığı ile TPE'ye başvuruda bulunan Google, tescilli markası Youtube'a benzerliğinden dolayı ''youthtube'' markasına itirazda bulundu.

Açıklamada şu ifadelere yer verildi:

''Haberleşme, radyo-tv ve yayın hizmetleri, pazarlama, reklam, mağazacılık, danışmanlık, eğitim, organizasyon, eğlence ve yayıncılık sınıflarında marka başvurusu yapılan benzer marka 'youthtube' uzmanlar tarafından özel marka izleme programları ile kolayca tespit edilerek itiraz sürecine dahil edildi. Türk Patent Enstitüsü tarafından bildirilen itiraza yanıt vermeyen 'youthtube' markasının akıbetinin yakın zamanda belli olması bekleniyor.''

Acar Patent Genel Koordinatörü Rüştü Gümüş konuya ilişkin yaptığı açıklamada, dünyanın önde gelen firmalarının markalarını korumak için marka bilinirliklerinden faydalanmak isteyen kötü niyetli şahıslara karşıda uzman kişiler tarafından gerçekleştirilen uluslararası marka izleme hizmetinden faydalandıklarını fakat Türk markalarının bu konuda duyarsız kalıp taklitlerini engelleme konusunda yetersiz kalarak para ve itibar kaybına uğradıklarını belirtti.

Kaynak: ahaber

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.