Sosyal olmayan giremez!

Facebook ve Google arasında büyüyen sosyal rekabet son viraja girdi. Facebook e-posta dağıtırken, Google e-posta kullanıcılarını anında Google+ile sosyalleştirince 250 milyon kişiye ulaştı

Sosyal ağlarda rekabet; ülke, uygulama, güvenlik, platform ve teknoloji bazında artarak devam ediyor. Bir yanda geçtiğimiz ay halka açılma projesi yara alsa da mali olarak güçlenen Facebook, diğer tarafta internette arama başta olmak üzere teknolojinin tartışmasız lideri Google. Türkiye 30 milyonun üstünde Facebook kullanıcısıyla sanki tercihini belli etmiş olsa da yarış şimdi başlıyor denilebilir. Google, Facebook'un zaman tüneline Event (parti veya toplantı) uygulamasıyla yanıt veriyor. Üstelik bunu yaparken video sohbetini daha da ileri taşıyor. Bu toplantılar kişilere özel veya herkese açık, fotoğraflarla kayıt altına alınan doğum günü kutlaması bile olabiliyor. Ayrıca Google+ da ailelerin çocuklarını korumak için kullabilecekleri uygulamalarla rakibiyle arasını açıyor.

Google+ zıpladı

250 milyonun üstünde kullanıcıya ulaşan sosyal ağın yeni ürünü dört bir koldan saldırı başlattı. Tabletler, Apple iOS başta olmak üzere tüm rakip işletim sistemleri, tüm mobil ve masaüstü donanım platformları, tarayıcılar, elektronik posta, fotoğraflar, yani yaşama ait her şey Google+'da oyun alanına dönüştü. Bu yatırım Google+ için en büyük hamle. 150 milyon kişi her ay, 75 milyon kişi ise her gün Google+'ı aktif olarak kullanıyor.

Asosyal değilim

Teknolojiyle yakından ilgilenenleri asosyal olarak tanımlayanların sayısı hiç de az değil. Ancak sosyal ağlarla gerçek yaşam arasındaki mesafe giderek açılmaya başladı. Yani sosyal ağların kaplanı gerçekte süt dökmüş kedi olabiliyor. En önemli fark internetin yaş, cinsiyet, ırk ve din farkı gözetmeden herkesi eşitleyen ve kelime becerisini öne çıkaran özgürlüğü.

Timur Sırt - Sabah.com.tr

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.