Lüks otoda TL modası

Volvo ve Mercedes Benz'in ardından, Alfa Romeo ve Lancia'nın da TL bazında fiyatlandırma yapmaya başlamasıyla tüketicilerin hayatı kolaylaştı. Eurodan liraya geçiş kur kâbusunu sonlandırdı

Otomotivde eurodan liraya geçiş, tüketicilerin kur kabusuna son verdi. Lüks segmentte Volvo ve Mercedes Benz'in ardından, Alfa Romeo ile Lancia'nın da TL bazında fiyatlandırma yapmaya başlamasıyla tüketicilerin hayatı kolaylaştı. Tüketiciler daha önce kurdaki dalgalanmalardan olumsuz etkileniyor, para ödeyecekleri gün ortaya çıkan farkl a r - dan memnuniyetsizlik duyuyordu.

Lüks oto da geçti

Radikal bir kararla TL bazında fiyatlandırmaya geçen Volco Car Türkiye'nin ardından Mercedes-Benz Türk, Nisan 2012'den itibaren otomobil satış politikasında önemli bir değişliklik yaparak araçlarını Türk Lirası olarak açıklanan fiyatlarla satışa sundu. Daha önce Türkiye'deki satışlarında ana şirket Daimler AG' nin euro fiyat listelerini esas alan şirket, bundan sonra araçlarını Almanya'daki merkezden Türk Lirası fiyatlı faturayla alacak ve yurtiçi pazarda da bu fiyatları kullanmaya başlayacak. Lancia ve Alfa Romeo'nun Türkiye temsilcisi Tofaş ta bir süre önce önemli bir karar aldı. Türkiye'de satışa sunulduğu ilk günden bu yana euro ile satılan her iki markanın fiyatları artık liraya çevrildi. Lüks segmentte liraya ilk geçişi yapan Volvo Car Türkiye Genel Müdürü Torben Eckardt, TL bazında fiyatlamanın müşteri memnuniyetini artırdığını söyledi. Eckardt, "Müşterilerimizin otomobillerimizin fiyatını algılamalarını kolaylaştırdı. Eskiden otomobili almaya karar verdikleri günkü fiyatla, satın aldıkları günkü fiyat arasında bir fark oluyordu ve bunu açıklamakta zorlanıyorduk" dedi.

Cazip hale geldi

Mercedes-Benz Türk Otomobil Pazarlama ve Satış Müdürü Şükrü Bekdikhan, liraya geçerek tüketicilerin hayatını kolaylaştırdıklarını söyledi. Bekdikhan, "A, B ve C-Serisi modellerimizin hedef kitlesi öncelikli olarak TL kazanan kesim. Bu nedenle ürünlerimizin TL fiyatlı uygulamalara çok daha yakın olduğunu düşündüğümüz bu müşteri gruplarımız için daha da cazip hale geleceğini düşünüyoruz" dedi.

İkinci ele pozitif yansıdı

Alfa-La ncia ve Jeep Pazarlama ve Satış Müdürü Mahmut Karacan, TL'ye geçişin olumlu olduğunu söyledi. Karacan'ın görüşleri şöyle: "Alfa Romeo ve Lancia markalarımızın satışlarıyla ilgili olarak nisan ayından itibaren eurodan TL'ye dönüş yaptık. Bu aksiyonun ilk andan itibaren müşteriler nezdinde çok olumlu bir etki bıraktığını ve bunun adım adım satışa daha güçlü etkisinin olduğunu net biçimde görüyoruz. Bununla birlikte hem Alfa Romeo hem de Lancia markaları modellerimizin ikinci el satışlarında da TL'ye geçişimizin pozitif etkilerini ve alımların kuvvetlendiğini rahatlıkla söyleyebiliriz."

Kaynak: Sabah

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.