IBM keşif ve navigasyon yazılımları sağlayıcısı Vivisimo'yu satın aldı

IBM'in yüksek hacimli veri analitiği yeteneklerine kattığı son isim kurumsal kullanıcılarının bilgilerden ve içeriklerinden değer elde etmelerini kolaylaştıran, belli yapıda olan ve olmayan verilere yönelik teknolojilerindeki on yılı aşkın deneyimiyle tanınan Vivisimo oldu.

Geçtiğimiz ay IBM, dünyanın tanınmış keşif ve navigasyon yazılımları sağlayıcısı Vivisimo'yu satın aldığını duyurdu. Vivisimo yazılımları kurumların şirket çapında çok yüksek miktarda bulunan yapılandırılmış ve yapılandırılmamış verilere erişmelerine ve bu verileri analiz etmelerine olanak sağlıyor. IBM'in büyük veri yetenekleriyle bir araya gelen Vivisimo yazılımları, bilgilerin iş analitiği uygulamalarına otomatik akışını sağlayacak ve böylece müşterilerin tüketici davranışını daha iyi anlamalarına, müşteri iletişimini ve ağ performansını yönetmelerine, gerçek zamanlı olarak dolandırıcılığı belirlemelerine ve yoğun veri kullanımı gerektiren pazarlama kampanyaları gerçekleştirmelerine yardımcı olacak.

Pazara yenilikler sunmayı teşvik etmek ve IBM CEO'su Ginni Rometty'nin de belirttiği "yüksek hacimli verileri yeni, önemli doğal kaynak olarak düşünme" vizyonuyla paralel olarak IBM, Ar-Ge'ye ve şirket satın almalarına ciddi boyutta yatırım yapmayı sürdürüyor. Bugüne kadar iş analitiği alanında 25'ten fazla şirket satın alan IBM, 2015 yol haritasında iş analitiği ve optimizasyonunun payının 16 milyar dolara ulaşacağını öngörüyor. IBM biçim veya lokasyondan bağımsız olarak mümkün olan en geniş veri kaynakları yelpazesindeki kaliteli bilgilerin toplanması işleminde başarılı Vivisimo yazılımlarını bünyesine katarak yüksek hacimli veri analitiği yeteneklerini geliştiriyor.

Dünyada sensorlar, sosyal medya ve her tarafa yayılan milyarlarca mobil aygıt gibi çeşitli kaynaklardan her gün 2,5 kentilyon bayt veri üretildiğini öngörüyor. Bu durum, işletmelerin rekabet gücünü, verimliliği ve kârlılığı artırmak için bu veriler arasında dolaşmasını ve verileri analiz etmesini zorlaştırıyor. Vivisimo satın almasıyla ilgili olarak konuşan IBM Türk Yazılım Bölüm Müdürü Gökhan Nalbantoğlu "Doğru bilgileri açığa çıkartmaya çalışırken yüksek hacimli veriler içerisinde kaybolmadan araştırma yapmak bugün tüm sektörler için güç bir durumdur. Yüksek hacimli veri çağının kazanan şirketleri inovasyonu desteklemek, gerçek zamanlı kararlar almak ve rekabet gücünü artırmak amacıyla bilgi varlıklarını açığa çıkararak eyleme çevirebilecekleri içgörüler elde edenler olacaktır. Vivisimo ile IBM'in bilgi yönetimi ve iş analitiği alanındaki diğer yatırımları, müşterilere sektördeki en geniş yüksek hacimli veri çözümleri yelpazesini sağlayacaktır. IBM'in Akıllı Analitik yaklaşımı, müşterilerin bilgiyi iş kavrayışlarına, iş kavrayışlarını da iş sonuçlarına dönüştürmesine yardımcı olmak üzere yazılımı, hizmetleri, sistemleri ve araştırmayı kapsayan bütünsel bir bakış açısıdır. IBM'in, Vivisimo'yu satın alması şirketlere sektördeki en zengin bilgi yönetimi ve iş analitiği yetenekleri portföyünü oluşturmaya yönelik stratejisinin bir parçasıdır" diye konuştu.

Kamu, yaşam bilimleri, üretim, elektronik, tüketici ürünleri ve finansal hizmetler gibi sektörlerde 140'tan fazla müşteriye sahip Vivisimo'nun müşterileri portföyü arasında Airbus, ABD Hava Kuvvetleri, Sosyal Güvenlik Kurumu, Savunma Haberalma Ajansı, ABD Deniz Kuvvetleri, Procter & Gamble, Bupa ve LexisNexis gibi kurum ve kuruluşlar yer alıyor. Satın alma işleminin tamamlanmasıyla birlikte, yaklaşık 120 Vivisimo çalışanı IBM Yazılım Grubuna katılacaktır. IBM, Vivisimo teknolojisini yüksek hacimli veri platformuna bütünleştirecektir.Merkezi ABD'nin Pittsburgh eyaletinde Pennsylvania'da bulunan Vivisimo satın almasının finansal koşulları açıklanmamıştır.

Vivisimo satın alması dışında gündeme gelen bir diğer duyuru ise IBM'in üçüncü şahıs Apache Hadoop dağıtımlarını destekleyeceğini belirtmesi oldu. Bunun ilk örneği ise, Hadoop sistemlerinin ilk sağlayıcılarından biri olan ve kendi açık kaynak Apache Hadoop dağıtımına sahip Cloudera'dır. Cloudera, kendi Hadoop dağıtımını karşıdan yüklemiş olan ve/veya bu dağıtımın müşterisi olan çeşitli şirketler ile çalışmaktadır. Çok çeşitli Hadoop dağıtımının desteklenmesi, IBM'in açık kaynak topluluğu aracılığıyla devamlı olarak inovasyonu desteklemeyi sürdürme girişimini ileriye taşıyor. Böylece IBM, kendi dağıtımını desteklemeye devam ederken, aynı zamanda da giderek artan sayıdaki Apache Hadoop dağıtımını test edecek ve destekleyecektir.

IBM'in Cloudera ile başlayarak çok sayıda Hadoop dağıtımını desteklemesi, kullanıcılar için Hadoop dağıtımını seçerken esneklik sağlayacaktır. IBM'in bu stratejisi kurumsal yüksek hacimli veri platformunun parçası olan Hadoop'un açık kaynak dağıtımlarının üzerine ek değer katmaya odaklıdır.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.